GreenTech-BG

Българският сайт за зелени технологии

Направи си сам: Соларно зарядно за мобилен телефон (публикация на Дневник)

May 16, 2012

 „Дневник“  публикува разказа на своя читател Панчо Панчев за изработването на соларно зарядно устройство за телефон с подръчни материали.

Може ли човек да си направи соларно зарядно устройство за телефона в домашни условия? Може, стига да има желание.

Освен желание са необходими също 4 градински лампички със слънчеви батерии – могат да се купят в магазините за осветителни тела или градинско оборудване за около 5 лв. всяка. Тези соларни клетки са с размер 3 х 3 см, което дава в най-добрия случай 1.5 V.

Лампичките се разглобяват, като се оставят само горните части, които се състоят от слънчева клетка и батерия от 1.2 V. Тя служи да се съхранява енергията, когато телефонът не се зарежда, а също и като регулатор – четирите батерии никога няма да дадат повече от 1.2 V всяка, и така батерията на телефона няма да се претовари.

Устройството се зарежда независимо от количеството светлина, разликата е само във времето, което е необходимо за това.

Измерването показа например, че батериите на 4-те лампи се зареждат със скорост 1/10 от волта за всеки 3 секунди при положение, че над тях се сложи настолна лампа. На директна дневна светлина, разбира се, зареждането става около 20-30 пъти по-бързо, в зависимост от ъгъла, под който падат лъчите, температурата на въздуха и т.н.

И последно – задача с повишена трудност: къде и как трябва да се сложи диод, за да не се окаже че вместо устройството да зарежда телефона, телефонът зарежда устройството? Това се случи при първоначалната версия, която зареди телефона, а след това започна да го разрежда. С помощта на диода обаче този проблем беше успешно отстранен.

Бързината на зареждане е зависима от времето и силата на светлината, но устройството със сигурност работи достатъчно ефективно, за да зарежда телефона по време на дълги преходи сред природата.

Био на автора: Севдалина Пеева:
Публикувам в Greentech-BG от февруари 2008 с фокус зелени технологии и иновативни решения, които ще помогнат да живеем в един по-чист свят.
Теми: DIY, енергия от слънцето, Направи си сам, соларно зарядно

  1. Krum
    16 May 12
    11:24 am

    Ама вие съвсем започнахте да се излагате с тези публикации.

  2. Tonchev
    16 May 12
    2:38 pm

    що бе Круме – нека да има нещо и за другите – ти си специалист по АЕЦ Белене, ама ………….

  3. крум
    16 May 12
    6:39 pm

    Ами защото публикацията е пълна с грешки и всъщност типично за всякакви псевдозелени идеи приканва да замърсиш още повече. Пълна излагация си е, да я публикуваш в сериозен сайт. За булевардно издание може и да става, даже може да си я добавиш при теб.
    А защо реши, че съм специалист по Белене не знам? Но понеже ти си специалист по всичко, няма да ти придирям. Филма сме го гледали…

  4. Tonchev
    16 May 12
    7:06 pm

    От тебе знаем, че най-зелената енергия идва от АЕЦ. Но с АЕЦ белене засега зелената енергия се отлага. Вместо това ще се открадне втори милиард за 7-ми блок на АЕЦ Козлодуй.
    А може значително по-просто, без корупция и много по-евтино –
    виж как с видео на

    http://tonchev.net

  5. Joro
    17 May 12
    5:25 am

    М-да, досат хора им е интересно да се занимават с това, независимо дали са чули, че има неща като електроника и физика.. Не само ми даже и книжки има – едни такива неща печатани на хартия с много страници…
    Но пък сета е времето на експериментаторите. И пак се чуддя как изобщо може да не знае, че фотоволтанникcт е фотодиоддиод? Да тъмно се дъържи като диод, а като се освети се „отпушва“ и в другата посока? Просто последователно се свързва диод в определена посока.

  6. Joro
    17 May 12
    5:36 am

    Упс фотоволтанникcт да се чете фотоволтаикът… Не съм се събудил още

  7. Атанас
    17 May 12
    10:52 pm

    Неискам да плаша никой но проблемите са много по-сериозни и тук http://darikfinance.bg/novini/76187#comments в няколко коментара съм нахвърлил по-важните неща.Смятам че трябва да давам нет-адреси за да се информират и образоват хората защото ви правят на глупаци.Сега Иран атомна бомба щял да прави затова си търсят причина да го нападнат за да сложат ръка на нефта и газта.

  8. Атанас
    17 May 12
    11:20 pm

    За мен интернет е “5-власт“ и “те“ затова се опитват да го контролират тотално т.е. мисля че трябва да слагам нет-адреси и да споделям наученото.“Априлското въстание“ в 21-век е петиции,референдуми и т.н. конституционни права но трябва и да сме добре информирани и образовани защото може да се прецакаме сами поради липса на информация или чрез манипулации. Едно време Левски е трябвало да ходи от къща в къща и да образова хората ,а днес е лесно – пускаш го в нета но това го знаят и манипулаторите – http://valentinfortunov.com/wordpress/wp-content/uploads/2010/03/truth_kissinger-e.jpg КАКВО НИ ПРЕДСТАВЯТ ЗА ИСТИНА или просто какво се премълчава.

  9. Tonchev
    17 May 12
    11:53 pm

    тя властта на Интернета е нправена от ЦРУ, не за юзърите, а за тях. Затова и в Интернет манипулацията е яка, както във всяка медия. Разликата, е че не знаят кой какво радио слуша, ама знаят кой какво гледа в Интернет и разбира се всички писанки тук и навсякъде

    Виж видео на нови и евтини енергийни решения, слабо зависими от мафиите на:
    http://greenclips.eu/

  10. Атанас
    18 May 12
    7:33 am

    Тончев – наясно съм че ако искат могат много работи да узнаят – http://efb.bg/flv/naredba40.html и т.н. http://www.youtube.com/watch?v=QsDrwTL0JZI и точно затова пиша да се знае от повече хора.Не ми се вярва но знае ли се след време може да не можем просто така да си пишем ЗА ИСТИНАТА.

    Засега по Конституция имам право да изразявам мнения и т.н. ,и да ги изразявам публично ,и “4-власт“ – журналистите са малко зависими затова остава нета.
    Нямам претенции че знам всичко но се опитвам да съм честен,искрен и съм решил да слагам нет-адреси за да се информират и образоват хората.Един-двама може да ги елиминират но когато повечето знаят ИСТИНАТА немогат да манипулират.

  11. Tonchev
    19 May 12
    12:06 am

    както правилно казваш, всички медии се цензурират, включително и Интернет и не само в С.Корея и Китай-

    Енергетиката е най-чувствителната тема за власт имащите и почти всички войни сега се водят за енерегйни ресурси.
    И това е очевидно.
    Целта на властта е да държи монпола на енергетиката и чрез него да властва. Затова всякякви предложения за децентрализирана – независима енергетика не се приемат добре и изобщо не се поощряват от държавите, Нищо, че са 100% екологични. Но все още не е забранено да ползваш ВЕИ за собствени нужди
    Виж видео на такива инсталации в действие:

    http://greenclips.eu

  12. Атанас
    20 May 12
    2:26 pm

    Тончев – доколкото знам разрешиха фотоволтаици на покривите на къщите но незнам дали ДКЕВР изкупува тока но по-важното е че кредит с 7-10% лихва е безмислен за каквото и да било.Топлоизолацията спестява около 35% енергия но с 7-10% лихва е ограбване и може лесно да се направи държ.инвестиционна банка но ги е страх или са неграмотни и т.н. ,и съм го описал тук http://darikfinance.bg/novini/76187#comments
    Хората трябва да вкарват парите си в нещо щото скоро време ще изгорят и по данни на БНБ има около 45млрд.лв. частни влогове на гражданите и знам че около 18% са над 100.000лв. т.е. около 33млрд. са под 100.000 и за друга разбивка незнам – колко са до 1000лв. до 2000лв. до 5000лв. и т.н.Просто ако имате пари си направете топлоизолация.

  13. Tonchev
    20 May 12
    11:25 pm

    Атанас-e
    винаги съм казвал, че парите и икономиката са измислени религии, За да може силните и богатите да грабят бедните и слабите. Държавата, с правилата, които налага, също ощетеява бедните. Това си личи сега в Гърция. Там бедните станаха още по-бедни, независимо, че са по-богати от повечето българи.
    но навсякъде в света, чрез банките и парите, бедните стават по-бедни. затова парите в банка са най-несигурното нещо. Прав си, че с тях може да се нправят полезви неща – например топлоицолация. но далеч не само това
    виж още какво с видео
    http://drivetek.eu/?lang=bg

  14. Христо
    28 May 12
    9:51 pm

    Идеята едобра за проба само. Иначе за по-голяма ефективност в Карфур има соларни лампи по 1.99лв. с монокристален фотоволтаичен панел и 600mAh батерия. С тях може и да стане по-ефективно зарядно.Този панел е по-ефективен и по мои бързи измервания дава до 0.250А ток сложен под настолна лампа.

  15. Tonchev
    29 May 12
    10:43 am

    да – фотоволтаиците са преки преобразуватели на слънчевата светлина в електричество, те поевтиняха много и затова все по-масово се ползват – но тяхната енергийна ефективност е още ниска – под 20%

    Добрата новина е, че тъкмо за това има огромно поле за нови технически решения за повишена ефективност. И силни Евро субсидии за производството на такива иновативни съоръжения – например 70%
    Просто следва да се мисли – по-малко телевизия !!!

    Мислещите могат да прочетат още на:
    http://www.b2b.bg/indexbg.html

  16. cici
    03 Nov 13
    6:36 am

    ама на гая тончев патентите все са изплагиатствани отнейде. взел идеята от „кървър“ и вместо отзад слижил 2-те колела отпред – и хоп патент. фотоволтаици на покривите редят от години по света и у нас – тончев регистрира патент. електроколи пранят от години – тончев пак патент. ама тея от патентнотобюро какво работят?

  17. cici
    03 Nov 13
    8:55 am

    пардон, тоя Тончев

  18. Атанас
    04 Nov 13
    8:37 pm

    В САЩ учените направиха фотоволтаик с 1% КПД но енергията която се влага за производство и рециклиране е 100 пъти по-малко от традиционните.

    Няма значение ,че КПД-то е 1% – важното е енергията за производство и рециклиране да е около 100 пъти по-малко.

  19. Tonchev
    05 Nov 13
    11:32 am

    да, Атанасе, това е вярно, не само за фотоволтаиците, но за всички ВЕИ, които са с ниска себестойнст.
    Далаверата е ясна – природосъобразно електричество с безплатен енергиен източник
    Виж как това може да става в речно течение

    https://www.youtube.com/watch?v=cvzHvGmMGbw&list=UUb85IuASez6dgQf794GD7Uw

Добавете коментар

XHTML: You can use these tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>