GreenTech-BG

Българският сайт за зелени технологии

В събота 50% от потребеното в Германия електричество е от слънце

May 27, 2012

Инсталираните в Германия соларни мощности в петък и събота подаваха към мрежата рекордни количества електроенергия – над 22 гигавата на час в обедните часове, съгласно информация от Institute of the Renewable Energy Industry (IWR) в Muenster. Според Norbert Allnoch, директор на института, произведеното електричество е било достатъчно да покрие 50% от нуждите на страната в средата на деня в събота.

„Никога преди никоя държава не е генерирала толкова много фотоволтаично електричество“, заяви Алнох. Няколко пъти през последните седмици Германия достигаше близо до 20 гигаватчаса. Рекордът показва, че една от водещите индустриални страни в света е успяла да покрие една трета от потреблението на ток през работен ден, в петък, и близо половината от това в събота, когато повечето предприятия и офиси са затворени.

Миналата година, след ядрената криза във Фукушима, Германия реши да се откаже от атомната енергетика, като спря осем ядрени реактора, а останалите девет ще бъдат изведени от експлоатация до 2022 г.

Държавните стимули за възобновяемите енергийни източници (ВЕИ) превърнаха страната в световен лидер в сферата на възобновяемата енергия – около 20% от електричеството годишно се генерира от ВЕИ. В Германия има почти толкова соларни панели колкото общо в целия останал свят и 4% от електричеството годишно се осигурява само от слънчева енергия. Берлин има намерение до 2020 г. да намали вредните емисии с 40% в сравнение с нивата от 1990 г.

Според някои критици възобновяемата енергия не е достатъчно надеждна и не би могла да захранва с ток големи индустриални държави. Но според Ангела Меркел Германия иска да докаже, че това е възможно. Надвишаването на 20 гигаватчаса се дължи на увеличените през тази година мощности и на ясното време в цялата страна.

Подадените към мрежата 22 GW на час са значителен скок спрямо миналогодишния рекорд от 14 гигавата на час. В Германия бяха инсталирани и свързани към мрежата 7,5 гигавата мощности през 2011 и още 1,8 гигавата през първото тримесечие на тази година. С това общия капацитет на соларните инсталации достигна 26 гигавата.

По материали от: reuters

Био на автора: Севдалина Пеева:
Публикувам в Greentech-BG от февруари 2008 с фокус зелени технологии и иновативни решения, които ще помогнат да живеем в един по-чист свят.
Теми: Германия, енергия от слънцето, фотоволтаици

  1. Христо
    28 May 12
    9:42 pm

    Браво, това се казва напредък! А тука проблемите на масовите хора са свързани само с оцеляването, всичко е на изкуствено завишени цени и народа е в информационно затъмнение. Малко са хората които гледат по-надалече и се интересуват и информират от такива неща.

  2. Joro
    29 May 12
    9:39 am

    Ми има решение… DIY или направи си сам.Фотоволтак ако не можем да си направим (можем LOW cost, но се изисква търсене и техн познания), отоплителен панел можем. Призовавам всички технически грамотни ако искат да споделят как, просто да го направят. Може аз да започна но не моге сега. След някой ден. Нека го направим така – Задание – да се направи колектор с цена до …лв на ват /метър/

  3. Tonchev
    29 May 12
    10:36 am

    така е Христо. За сведение на всички – само 1.17% от парите за иновации по програма Конкурентноспособност са усвоени. В приотитетите на програмата са и слънчевите енергийни преобразуватели, а субсидиите достигат 90%

    Вижте как става това
    http://tonchev.net/bg/solar-energy/understanding-free-solar-energy/424/

  4. Атанас
    29 May 12
    12:44 pm

    Проблема е управлението на енергийната мрежа защото това не е като да си пуснеш ел. уредите в къщи.Фотоволтаиците се съчитават с нещо което може да се пусне за секунди като газови турбини или с батерии за съхранение. Но проблема е изкупната цена – ограбват и поробват бълг.гражданин/данъколатец/ и съм писал до Мин.съвет преди 1год. за закон като ГФР в РБ-я http://en.wikipedia.org/wiki/Financial_incentives_for_photovoltaics#Germany всяка година се намаля цената с 9-26% и може първата година да е 1лв.
    За 2010год. е отчетено 15% ток от ВЕИ и плана 20/20/20 на ЕС е далече.

  5. Атанас
    29 May 12
    12:56 pm

    За мен добра и евтина идея е на всеки покрив “перки“ с вертикална ос и фотоволтаици с бълг.оловни батерии и “умна“система когато има ток от вятър и слънце компютъра http://www.greentech.bg/?p=21393 да пуска пералнята и съдомиялната и т.н.-слагаш дрехите и прах,и се пере кога има енергия от слънце и вятър.Истината е да си ги произвеждаме в България и имаме опит с оловните батерии ,а за “перки“ и фотоволтаици имаме БАН !?
    ВЪПРОСА Е В НАЙ-ПРАВИЛНОТО СЪЧИТАНИЕ НА ВЕИ-технологиите и въобще на енергийните източници.

  6. Атанас
    29 May 12
    1:15 pm

    Германците и учените отлично знаят че проблема е в управлението на тока от слънце и вятър и правят опити http://bnt.bg/bg/news/view/62845/ekocentrala_v_germanija но за мен най-доброто съчитание е описаното в коментар 5 и от гледна точка на създаване на работни места във България.И чакам да видя по-добри мнения за управление на ток от слънце и вятър

  7. Tonchev
    29 May 12
    1:47 pm

    без никакво съмнение работните места н зелената енергетика са най-малко двойно полезни за мнозинството. Но управляващите не се интересуват от това, а от собствения си интерес – а тай е далеч от броя на работните места. И това е основна причина за кризата – олигополите и властта се стремят към максимална печалба, кето косвено означава повече автоматизация и по-малко работни места- проблем известен от зората на индустриализацията през 18-ти век в Англия.
    Но има различни начини за започване на евро-субсидиран бизнес, 70% и повече в сферата на зелената енергетика. И то от малки фирми, които са гръбнакът на всяка икономика н света.
    Вижте как на
    http://www.b2b.bg/hydrobgnew.html

  8. Tonchev
    29 May 12
    2:04 pm

    вятърната енергетикта работи с виска ефектвност, защото максималната теоретична ефективност на пропелерните турбини е под 60%.
    но тя може да се повиши съществено с нови технически решения виж видео

    http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=sxkQaVBnCoQ#!
    токива правим в немасово производство.

    Те не се правят масово, защото сега монополите за вятърни турбини печелят достатъчно добре. И съществена причина за техните печалби са преференциалните изкупни цени за тока от тях, който плащаме ние всички по държавна команда.

    А решението е просто – децентрализирана енергетика – виж и видео:
    http://tonchev.net/bg/smart-grid/how-to-achieve-the-energy-independence-by-reducing-consumption-of-petroleum-and-natural-gas-2/441/

  9. Tonchev
    29 May 12
    2:12 pm

    наистина Атанасе, слънцето и вятърът имат непостоянен характер и част от енергията от тях е добре да се акумулилра

    Но геотермалната енергия е винаги на разположение
    виж видео
    http://tonchev.net/bg/smart-grid/heat-pump-supplied-with-tempered-air-for-high-efficient-building-heating/330/

    Също винаги е на разположение безплатната енергия от безнапорните водни течения – виж едно нейно приложение

    http://tonchev.net/bg/category/hydrokinetic-power/

  10. MK
    30 May 12
    8:54 am

    много интересна дискусия!

  11. Plamen
    31 May 12
    9:08 am

    Понеже тук има компетентни, а и често съм срещал коментари от типа „енергията, изразходвана за производството на един фотоволтаик надвишава тази, която ще произведе“, искам да попитам:
    -Така ли е в действителност и какво е съотношението например за страна като България?
    -Колко отива за цялостната инсталация?И най-накрая….след като всичко това е готово-дали разходите по поддържане не объркват цялостната сметка?

    Искам само да вметна, че въпросът ми е чисто любителски и нямам никакви икономически интереси.Просто човешко любопитство.

  12. Tonchev
    31 May 12
    9:29 am

    Eнергетиката е една от най-важните трансмисии на властта – А властта е централизирана и затова тя предпочита централизирана енергетика.
    Фотоволтаиците са най-простият начин енергетиката да стане децентрализирана. затова за нях има малко обективни данни в медиите, а пък у нас „менте“ информацията е твърде много, какго всички други ментета.
    А каквато и да е генерализация на енергейна тематика, в най-добрия случай е само частично вярна.
    Иначе за производството на всяка машина се изпазходват енергия, материали, труд, знания и т.н. И за атомните реактори, и за фотоволтаиците и т.н. само че много бели държави забраниха отдава АЕЦ, а фотоволтаиците навсяъде се поощряват !!!

  13. Сергей Минчев
    24 Jun 12
    2:56 pm

    Електроенергията получена със фотоволтаици , няма нужда да бъде складирана във скъпи и неефективни акумулатори – чисто и просто се подава във мрежата. Електромерът се върти ОБРАТНО ! Това съм го виждал в Германия. Например – четиричленно семейство , и двамата са на работа през деня – децата са на училище. Фотоволтаиците на покрива произвеждат през целия ден електроенергия 10 часа – и я предават във мрежата- електромерът се върти в обратна посока.. Цялото семейство се прибира вечерта и консумира енергията произведена през деня. Даже остава излишна – натрупана неконсумирана енергия, която се консумира при неслънчеви дни например.

  14. Tonchev
    25 Jun 12
    5:33 pm

    да, разбира се, Минчев – това е простият принцип на децентрализираната енергетика
    Вижте как може да се увеличи електропроизводителността от покривните фотоволтаици с още 30%, без да се увеличава мощността на инсталацията на:
    http://tonchev.net/bg/smart-grid/how-do-we-integrate-solar-energy-panels-on-our-roofs/402/

    А това може да се направи и с ЕВРО СУБСИДИИ ДО 90%
    http://tonchev.net/category/%D1%81%D1%83%D0%B1%D1%81%D0%B8%D0%B4%D0%B8%D1%80%D0%B0%D0%BD%D0%B5-%D0%BD%D0%B0-%D0%B8%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%B0%D1%86%D0%B8%D0%BE%D0%BD%D0%BD%D0%B8-%D0%BF%D1%80%D0%BE%D0%B5%D0%BA%D1%82%D0%B8/

  15. Joro
    25 Jun 12
    5:54 pm

    Дая ама при нас не става много много. Спират те още на ниво Енерго, като ти казват „Видите ли, нямаме техническата възможхост“ или „Царо дава, пъдаро не дава“.
    Иначе има и други начини електромерът да се върти обратно при това без да се вкарва ток, но е предмет на друг разговор, а и сега електромерите са други.

  16. Tonchev
    26 Jun 12
    11:00 am

    ДА, това е следствие от монпола и твърде слабата му практичиска регулация, зарад тввърде силната фактическа корупция …

  17. Joro
    26 Jun 12
    1:16 pm

    Анджак, де

  18. Tonchev
    12 Jul 12
    5:46 pm

    Ако за „зелени“ иновативни проекти се ползва субсидия до 90% по програма Конкуретоспособност Енергото няма вищо общо
    вижте как
    http://tonchev.net/

Добавете коментар

XHTML: You can use these tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>