GreenTech-BG

Българският сайт за зелени технологии

Безжично светодиодно осветление от Филипс

November 6, 2012

Philips показа първата в света безжична персонална светодиодна система за осветление, която може да се закупи директно чрез магазините на Apple. Комплектът на Philips съдържа три светодиодни крушки, които могат да се монтират във всяка стандартна фасунка и модул за връзка със съществуващите безжични рутери.

Клиентите ще могат да контролират осветлението чрез всеки iOS или Android смартфон, след като си свалят съответното софтуерно приложение, което им позволява да персонализират цвета и интензитета на светлината, както и да задават режим на работа.

“Системата hue на Philips задава нови правила на играта. Точно както с телевизорите и телефоните, и с осветлението вече ще имаме напълно различен стил на използване – казва Bruno Biasiotta, CEO на Philips Lighting North America – Във Philips продължаваме да предефинираме изкуството на възможното и да изместваме границите, не само като предлагаме невероятно качество на осветлението, но и чрез неговото дигитализиране даваме възможност за интегрирането му по един нов начин за подобряване качеството на живота.“

С помощта на Philips hue никога повече няма да се чудите каква крушка да си купите, тъй като тя предлага от бяло до топло жълто, като в белия спектър предлага същия цвят като на лампите с нажежаема жичка. Освен това имате на разположение 16 милиона цвята по избор; може да настроите системата за деликатно събуждане или за спокойно заспиване вечер; от едно електронно устройство могат да бъдат контролирани индивидуално до 50 hue-лампи; пестите енергия, тъй като консумацията е едва 8,5 вата на лампа.

Другата новина, свързана със светодиодното осветление, са положителните отзиви от изследване сред представители на 100 американски града, които използват светодиодно улично осветление. 95% от анкетираните са изразили удовлетворение от неговото използване. Спестяванията са средно 60% от разходите за енергия и поддръжка, и дори повече, когато се използват сензори за включване при движение. Без съмнение икономичността има принос за положителните отзиви.

45% от светодиодните улични осветителни системи в тези градове са инсталирани по проекти на Американския фонд за възстановяване и развитие, чието финансиране обаче е към края си. Добрата новина е, че светодиодното осветление вече се приближава като цена до традиционното, като се очаква да бъде конкурентоспособно в рамките на следващите няколко години.

По материали от: cleantechnica

Био на автора: Севдалина Пеева:
Публикувам в Greentech-BG от февруари 2008 с фокус зелени технологии и иновативни решения, които ще помогнат да живеем в един по-чист свят.
Теми: светодиодно осветление

  1. крум
    06 Nov 12
    10:10 pm

    И добре дошли в диапазона >500 лева за осветяване на една стая. Или 1000 ако стаята е голяма…Абе, откога невероятното прахосничество е еко и зелено?

  2. Tokkay
    07 Nov 12
    10:38 am

    Понякога е по-добре човек да премълчи онова, което първо му дойде на езика.

  3. Tonchev
    07 Nov 12
    10:43 am

    без никакво съмнение, светодиодите са най-добрите за осветление сега. А пък цените далеч не винаги са пряко свързани със себестойността. Затова следва да се преценява обективно технически, а не по конюнктурни цени.

    Засега диодното осветление е основният източник за електросветене в енерго-икономичните сгради. А пък „подредената“ светлина е още по-икономична
    вижте как
    http://tonchev.net/bg/solar-energy/%D0%BB%D0%B0%D0%B7%D0%B5%D1%80%D0%BD%D0%B0-%D1%82%D0%B5%D1%85%D0%BD%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D0%B3%D0%B8%D1%8F-%D1%81%D0%BB%D1%8A%D0%BD%D1%87%D0%B5%D0%B2%D0%BE-%D1%83%D0%BB%D0%B8%D1%87%D0%BD%D0%BE/17/

  4. крум
    07 Nov 12
    6:53 pm

    Прав си за премълчаването, ама да беше попогледнал първо. Цената за комплект от 3 е 200 долара в Щатите, което се транслира като 200 евро в Европа. Без ДДС. И лампите са по 8,5 Вата, което ще рече, че са ти необходими поне 3-4 за средна стая или повече за по-голяма. Като имаш и предвид, че тази мощност е за цветна температура над 5500K, а ако искаш неутрални или топли цветове, то мощността пада. Това е ако ще ги позлваш за осветление. За спотове стават.
    Тончев, ти на какви цени ги купуваш? На себестойност, или на продажна в магазина? Подсказка искаш ли? Иначе светодиодите наистина са чудесно средство за осветление, просто имат още път пред себе си, преди да станат рентабилни за масова домашна употреба.
    А специално тези са си прахосничество.

  5. Атанас
    07 Nov 12
    7:40 pm

    Естествено и логично е уличното осветление и всичко което свети продължително време ,и всички държ.сгради да са с диоди но тока да е от батерии зареждащи се от фотоволтаици.
    Енергийна ефективност http://www.facebook.com/photo.php?fbid=327252630681067&set=a.223695644370100.58522.136879873051678&type=3&permPage=1

  6. Tonchev
    08 Nov 12
    10:16 pm

    Круме – аз какво купувам или не, не определя пазара Дори всички купувачи у нас – също не определят пазара. Във всички случаи, пазарните цени на повечето стоки на дребно са в пъти по-високи от себестойността им. А на луксозните – десетки пъти – без да броим акцизните стоки.
    Винаги съм казвал, че за продукцията са важни разходите и цената на енергията с всички екопоследици – останалото е реклама и маркетинг.
    Виж нискобюджетни иновации с висока принадена стойност, именно защото са новости, още повече че ца самата разработка на новите продукти дават здрави Евросубсидии
    http://greenclips.eu/
    http://www.starton.biz/?lang=bg

  7. Крум
    09 Nov 12
    2:33 pm

    И това, като част от останалите неща които си казвал са глупости. Има едно нещо наречено икономика и то има мнение точно обратно на твоето. И мнението му е подкрепено от реалността.
    А реалността е, че в магазина купуваш на пазарни цени които нямат нищо общо със себестойността. А рекламата и маркетинга са това което продава. И на мен не ми се вярваше, когато бях студент, обаче това са фактите. Реално няма особено значение какъв продукт имаш. Хората които купуват и продават, които движат бизнеса и индустрията са търговци. Те работят с картинки, шарении и лъжи и никой не му дреме за реалните факти. Добрият продукт е само предпоставка, а не необходимо и в никакъв случай достатъчно условие за да можеш да продаваш и да правиш пари.

  8. Иво
    20 Nov 12
    1:31 pm

    Преди да пишете влезте в ebay и вижте наистина колко струват LED крушките. Цената за една нормална стая е отдавна под 30лв. С 3-4 крушки по 5W всяка по 6-7лв излиза под 30лв а разхода за електроенергия е 15-20W т.е. поне 3 пъти по малко от нормална крушка. А живота на всяка от тях е колкото на поне 15 с нажежаема жичка. Сами си направете сметката.
    http://www.ebay.com/itm/5W-E27-Warm-White-13-SMD-5050-LED-Energy-Saving-Bulb-Lamp-Spotlight-220V-/261078957240?pt=US_Light_Bulbs&hash=item3cc984bcb8

  9. Tonchev
    20 Nov 12
    8:17 pm

    Да Иво – така е. И това е известно на всички, които професионално се занимават с това. Но Крум, и други като него, не са в час и пишат глупости.
    Аз не си правя труд да твърдя очевидното и добре известното.
    Аз гледам напред – към още по-ефективното осветление
    виж как

    http://tonchev.net/bg/solar-energy/лазерна-технология-слънчево-улично/17/

  10. крум
    20 Nov 12
    10:45 pm

    Някой от вас чете ли въобще? Или сте само писатели? ТЕЗИ крушки, за които става дума в статията, са на цена от $200 за 3 в САЩ.
    Иво, преди да пишеш глупости се запознай с цените на истинските светодиодни лампи. Да, в ибей има такива за по 6-7 лева. Ти явно нямаш от тях. То не е просто да го наречеш ЛЕД лампа и готово. Тези имат живот по-къс от на нажежаемите, една с една не светят еднакво, стареят невероятно бързо и светлината се променя. Отделно, от тази която си дал ще са ти необходими поне 5-6 за да докараш светлина като от 1 100ватова с нажежаема жичка. Ако стаята ти е по-голяма, ще са необходими 7-8. Къде ще си ги завреш оставям на теб да кажеш. Не всичко което хвърчи се яде…
    Тончев, да ти имам професионализма. Ако си мислиш, че някаква измислена лампичка за няколко долара има параметрите на истинска ЛЕД лампа, то значи си още по-заблуден отколкото си мислех. Ти нистина си специалист по всичко, ама чак пък токова… Аз нека не ги разбирам тези неща, ама имам 2 дизайна на ЛЕД лампи за Осрам и един в осветителен модул на Самсунг. Странно, че прти тях нещата се правят непрофесионално и скъпо.

  11. крум
    20 Nov 12
    10:50 pm
  12. Tonchev
    21 Nov 12
    3:10 pm

    Круме – за цени на LED лампи е излишно да пиша, изобщо. Най-малкото защото всеки ден официално се печатат нови 600 000 0000 долара.

    Редно е тук да пишем за ефективност, екологичност и дефицитност на необходимите за тях материали и енергия.

    Например като следното
    http://tonchev.net/bg/solar-energy/лазерна-технология-слънчево-улично/17/

  13. инж. Н. Л. Ангелов
    21 Nov 12
    5:36 pm

    Двайсет ватова дванайсет волтова халогенка на Осрам с рефлектор, мисля че към момента с цена от около 2,50-3.50лв свети колкото четири – пет броя пет ватови
    (пет светодиода по един ват) евтини китайски халогенки, продавани сега в търговския център Илиенци на цена от 6 до 8 лева. Аз си купих четири от тях и не съм особено доволен. Стават само за дежурно нощно мижаво осветление.
    А вие си направете сметката, след като в скоро време няма да можем да кажем със сигурност колко ще им е живота, дали да се хвърлите да си купувате или не.
    инж. Николай Л. Ангелов

  14. инж. Н. Л. Ангелов
    21 Nov 12
    5:46 pm

    Прощавайте за грешката. В горния ми коментар вместо „евтини китайски халогенки“ четете „евтини китайски светодиодни лампички“.

  15. Иво
    22 Nov 12
    9:17 am

    Круме вижда се колко си интелигентен и какъв инжинер си щом говориш за завиране не знам си къде. Напротив имам от тези крушки и ги ползвам вече половин година. Една 4 ватова LED свети малко по-силно от колкото 20 ватова и малко по слабо от 35 ватова халогенна в банята. Да ще ми трябват 4 за да докарам светлината на една 100 ватова но ще плащам 5 пъти по малко ток за същата светлина. А ти не ми говори за истински LED лампи защото при техните цени никога няма да се наложат на пазара освен само в специални нужди. За „краткия им живот“ ако някой има конретни данни да каже. Аз засега нямам изгоряла от тях и съм доволен. Смятам да си сменя всичките крушки с LED. Ако живота им е повече от 10000 часа си заслужава.

  16. инж.Николай Л. Ангелов
    22 Nov 12
    8:41 pm

    Тая вечер изпробвах друга LED – лампичка, пак китайско производство – с 5 бр. светодиоди – 8 ватова, излъчваща в топло белия или по-скоро в топложълтия спектър на светлината. Закупена също от търговския център Илиенци за 7 лева. Сравних светлината и с една нова халогенка, 35 – ватова на 230 волта, китайски „OSRAM“, закупена за 3,50 лева от магазините на „Конрад“. Халогенката светеше с по-бяла светлина и може би едва забележимо по-силно. Вярно – преценката ми е субективна и зависи от чувствителноста на очите към различните спектри на светлината, която чувствителност на всеки човек се променя с възрастта, но все пак смятам че този тип LED – лампички са на сметка. Имат си и достатъчен радиатор за отвеждане на топлината, която поради по-високата ефективност на светене не е много. Корпуса-радиатор на лампичката може да се държи по време на светене спокойно с пръсти без да пари. За живота и и за това как ще се промени силата и на светене с течение на времето засега не мога да кажа нищо освен това което пише на опаковката и което вие знаете. За баровска обстановка са подходящи.

Добавете коментар

XHTML: You can use these tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>