GreenTech-BG

Българският сайт за зелени технологии

Още една мрачна страна на зависимостта от тромавата ядрена енергия

November 11, 2012

„Абсурдно е, че при растящи цени на електроенергията Канадската провинция Онтарио се принуждава да изнася свръхпроизводството си на ток към съседния щат Ню Йорк, като му плаща, че го приема! Това излиза по-евтино отколкото да спре или намали работата на ядрените си централи. Защо плащаме на Ню Йорк да вземе електричеството ни?“

Статия от Jack Gibbons, Why are we paying N.Y. to take our electricity? Toronto Star August 6, 2012

„Ако сте електрическа компания, действаща в щата Ню Йорк, през последната година сте получили десетки парични преводи от провинция Онтарио за това, че взимате ток от нея.
От друга страна, ако сте жител на Онтарио, прогнозата е, че сметката ви за ток ще расте и расте. Какво се случва тук?
Просто казано, оказва се, че Онтарио разполага с огромен и неповратлив излишък от произведена енергия по две противоположни причини: добра – повишена ефективност в потреблението и лоша – прекомерни инвестиции в ядрени мощности.

Всъщност по-евтино е да се плати на съседите да вземат нашия ток отколкото да се намали производственото темпо на бавно реагиращите ядрени реактори. Според проучване на Независимия електро-системен оператор IESO (Independent Electricity System Operator, б. пр.) свръхпроизведената енергия за следващата 2013 година ще нарастне до степен че цялостният капацитет за производство ще надвиши потреблението с цели 56%.

Като следствие реалната пазарна цена на електроенергията е вече паднала до малко над 2 канадски цента за киловатчас. Но жителите на провинцията се охлаждат денонощно, борейки се с особено горещото тазгодишно лято или отопляват домовете си през студовете, така че в крайна сметка плащат много над 2 цента (от 6.5 до 11.7 цента в зависимост от часа, б. пр.). Причината е, че правителството въведе т.н. „глобално регулиране на цената” за изравняване на разликата между пазарната цена на ел. енергията и реалната стойност на производството и. Скритият „злосторник” тук е ядрената индустрия, която изяжда около 45% от платеното от потребителите „глобално” допълнение към цената.

Може би да имаме голям излишък на енергия звучи добре, но от голямо значение е какъв е неговият произход и вид. Тъй като почти цялото свръхпроизводство идва от ядрените централи и ще продължи да се увеличава след оптимизацията и скъпоструващите ремонти в АЕЦ „Брюс”, (Bruce Nuclear Plant, б. пр.) държавата е задръстена с количества енергия от извънредно негъвкав тип. Според IESO всеки реактор след спиране трябва да остане изключен от мрежата между 48 и 96 часа (в зависимост от вида му). Така че за всеки ядрен оператор самото посягане към спирачния бутон „off” е невъзможен и абсурден сценарий, който трябва да се избягва на всяка цена. Еднакво трудно е и да се намали силата на реактора. За сравнение една вятърна турбина може да бъде изключена за секунди, еднакво лесно е и за газова централа да реагира на сигнали от потреблението или пазара.

Радостно е, че свръхпроизводството предлага и няколко възможности за сваляне на цената на енергията. Първата е да приключим със започналото затваряне на нечистото производство от въглищните централи на провинцията. След като със сигурност токът от тях не ни е нужен, за какво да плащаме $367 милиона годишно на Ontario Power Generation (енергийният регулатор, б. пр.) само за лукса да ги държим в резерв за случай че изведнаж нуждата от енергия ни се удвои (равносилно на дългоочакваното откриване на живот на Марс). Ето спестяване от 2 процента в сметката ни за ток.

АЕЦ Пикеринг (the Pickering “A” Nuclear Station) междувременно стана носител на съмнителната „слава” на рекордно по себестойност ядрено производство в цяла Северна Америка. Тази остаряваща, уязвима за аварии централа е двойна заплаха – за финансите и за сигурността на населението. Извеждането и от нейната мъчителна борба с работата би било най-благородният жест към онтарийския потребител и данъкоплатец. Затварянето на АЕЦ Пикеринг ще свали цената на електричеството с още 5 процента.

Но, ще запитате, какво ще стане ако икономиката ненадейно „превключи” на висока скорост? Няма ли да ни трябват тези мощности? Всички експерти отговарят с „не”. От 2005 г. насам потреблението на ел. енергия в Онтарио е спаднало с 10%. Причините са в широк диапазон – от текущите подобрения в ефикасното потребление (оборудване, уреди, осветление) до намаляване на дела на тежката индустрия в Онтарио (по всичко изглежда необратима тенденция).

Като се започне с North American Electric Reliability Corporation (Корпорация за Североамериканска електрическа надеждност, б. пр), отговорна за континенталната мрежа и се завърши с Association of Мajor Power Consumers in Ontario (Асоциацията на главните потребители на енегия в Онтарио, б. пр.) всички са единодушни, че потреблението ще се задържи на сегашните нива или ще спада за следващите най-малко 8 години.

Това ни насочва към най-важната измежду всички възможности за намаляване на цената на електроенергията: Понастоящем правителството на Онтарио все още има намерение да вложи десетки милиарди в нови ядрени мощности. Замразяването на този план с фокус в миналото би произвел драматичен ефект за намаляване на цените в бъдещето, замествайки го с опции с повече сигурност и взаимозаменяемост като например увеличен дял на високоефективните централи, съчетаващи топлоелектрически и енергопроизводителни функции, като пренос на по-евтина енергия от ВЕЦ-овете на Квебек, както и повишаване на ефективността и разумното използване. В това последното нашето общество има да извърви дълъг път, за да стигне конкурентите си.

Да си припомним, че всеки ядрен проект на Онтарио в миналото е завършвал със солидно завишаване на първоначалния му бюджет и ще се уверим, че двойното залагане на ядрената карта ще доведе нашите сметки за електричество да ударят в тавана.

Авторът Джак Гибонс е председател на Ontario Clean Air Association ( Сдружение за чист въздух на Онтарио, б. пр.).
Превод: Васко Попвасилев (Онтарио)

Био на автора: Севдалина Пеева:
Публикувам в Greentech-BG от февруари 2008 с фокус зелени технологии и иновативни решения, които ще помогнат да живеем в един по-чист свят.
Теми: АЕЦ, Енергийна ефективност

  1. Tonchev
    14 Jan 13
    6:14 pm

    С просто око се вижда от твоите последни 2 поста, Атанасе, че 100% от проблемите идват от ЦЕНТРАЛИЗИРАНАТА ЕЛЕКТРОСИСТЕМА.
    Забележи, че потребителите ще плащаме млиарди без изобщо да имаме вина, даже и няма да знаем защо плащаме милиарди.

    Затова ДЕЦЕНТРАЛИЗАЦИЯТА Е РЕШЕНИЕТО

    Може и с Евросубсидии – например така
    http://tonchev.net/bg/smart-grid/off-grid-zero-energy-house-with-solar-modules-boosted-by-light-reflectors/676/

  2. Атанас
    14 Jan 13
    8:51 pm

    Тончев – централизираната енергетика се основата на точните науки и изчисления ,а че хората са некомпитентни в повече крадливи не означава ,че централизацията е за изхвърляне.
    Има кражби не само в енергетиката – 9.000.000.000млрд.лв. са източени с ДДС и още 20.000.000.000млрд.лв. с приватизацията ,и за дребните измами като обществени поръчки без конкурс е дълго.
    Проблема е в хората в смисъл морала и във Библията е писано “страх Божий е начало на всяка мъдрост – корен на безсмъртие“
    Моята област е богословската наука и ние само сме открили физичните и химични – универсалните закони на науката.
    Свързването на атомите става в точно определени съотношения и т.н.
    Ако разглобим един механичен часовник и го сложим в буркан с вода и го клатим трилиони години ще се сглобили?
    За по-кратко е прието да се казва – изповядам “Символа на вярата“ на Православието.

  3. Tonchev
    14 Jan 13
    9:40 pm

    винаги е проблемите ги правят хората. А почти всички хора са алчни. И докато ги превъзпита религиите те ще продължават да крадат. Затова ще трябват хиляди години, защото досега са минали толкова и хората продължават да бъдат алчни.

    И затова само държавата (не религията) може да наложи справедливост, но не го прави достатъчно. А пък нашата – още по-малко. Затова изходът е „далеч“ от монополите
    за енергетиката може така
    http://tonchev.net/bg/smart-grid/off-grid-zero-energy-house-with-solar-modules-boosted-by-light-reflectors/676/

  4. Атанас
    16 Jan 13
    6:50 pm

    Тончев – “Априлското въстание“ в 21 век е петиции,референдуми,протести и т.н. конституционни права.
    Но референдума за Белене е “порнография“ и в коментар №95 съм дал адрес.
    Проблема е информацията тоест злоупотребата с такава в смисъл на хората се дава изопачена информация -многословие с празнословие отиващо в словоблудство.

  5. Tonchev
    16 Jan 13
    10:45 pm

    и друг път съм писал за манипулацията. Възрожденците са се борили за грамотност и просвещение, а сега сме „просветени“ дотолкова да се хващат масите на масовите медии !!!!
    който иска да научи обективни неща е добре да разгледа този сайт
    http://www.starton.biz/

  6. инж. Николай Л. Ангелов в
    26 Jan 13
    6:04 pm

    Попов, я вместо да спориме с теб, отвори и изгледай някой и друг „клип-публикация“ от моя видеоканал : VODOROD25 YOU TUBE CHANNEL и изгледай поне първите два клипа: Platform Scale-model closeup -22.02.2011 – това е вторият във времето, препоръчвам ти и предишния и „сравнителния анализ“ – има го на две места и като „водородна икономика……..“.Имам и съвсем кратки словесни описания към видеоклиповете. И хич за водорода не вярвайте на тези пишман коментатори във филма за петрола, защото поне за водорода нарочно изопачават истината или са твърде некомпетентни. Гледайте какво правят в техните държави.
    Преминах да коментирам на друга публикация, защото на онази ми пъква черен екран.

  7. Атанас
    26 Jan 13
    8:33 pm

    Инж.Ангелов – прочетох твоята теория на управление на климата на Земята – сериозен труд но има и тънкости:
    Първо рапицата и т.н. култури за биогориво са опасни защото се пръскат и торят с много химия и убиват пчелите без които умираме от глад.
    Второ фитопланктона дава около 60%(според НАСА 80%) от кислорода на Земята/ и някои видове фитопланктон влияят и върху образуването на облаците тъй като отделят газообразно вещество, наречено диметил сулфид, което издигайки се в атмосферата кондензира излишната влага в нея.
    За метана съм съгласен защото е много опасен газ и учените го проумяха http://www.greentech.bg/?p=36768
    Генералният секретар на WMO Мишел Жаро каза, че от 1750 г. насам в атмосферата са добавени 350 милиарда метрични тона въглероден диоксид но пропуска ,че от 1750год. са затихнали 80% от вулканите и аз си го обяснявам ,че има мини “вулканчета“ – ТЕЦ,автомобили.
    Това нетрябва да ни отпуска защото наистина има увеличение на парниковият ефект но основният причинител не е СО2 и лесно се хваща с водорасли.
    За дъждовете е така – едно е проливни и друго напоителни ,и отделно повече ток от ВЕЦ.
    И въпроса е дъждовете които в България идват от средиземно море като циклон.
    Сега нямам време но ще е прочета още пъти по задълбочено теорията но напояването е задължително но ние всичко разрушихме.

  8. Атанас
    26 Jan 13
    8:48 pm

    Колко вода има http://www.greentech.bg/?p=28459

  9. Атанас
    26 Jan 13
    9:51 pm

    За производството на една ябълка са нужни 70 литра вода и тук http://dariknews.bg/view_article.php?article_id=873956 има още много факти но и страшни неща защото десетки милиони годишно предимно деца умират от болести на глада и мръсната вода.
    На фона на това във България се реже напоителната инфраструктура за скрап и заблуждават хората с измислени референдуми ,и ми се повръща вече като се сетя за Белене защото има толкова по-важни неща.

  10. Tonchev
    27 Jan 13
    2:24 am

    ДА водата е важен фактор за живота въобще. Сладката вода все по-малко ще се намира лесно- А за напояване няма по водоноспестяващо решение от капково напояване с фотоволтаични водни помпи

    виж как със снимки иэ видео от наши обекти

    http://www.b2b.bg/sunirigation.html

  11. Атанас
    27 Jan 13
    3:49 pm

    Инж.Ангелов – твоята теория много добра и истина като физични и химични процеси/закони/ като кръговрат на водата и парников ефект http://www.greenearth.imedia-kom.net/Files/Teoriq_za_Upravlenie%20na%20Klimata_Obsht_BG1.pdf
    Напояването е с един куршум два заека като незабравяме и водораслите за ТЕЦ.

    Най-големият проблем е водата в смисъл изчерпаем,невъзстановим източник .

  12. Атанас
    27 Jan 13
    4:01 pm

    Monsanto са хиени http://greentech-bg.net/?p=7438 и в коментар №1 има адрес на Списание-8 за проекти у нас още 1957год.
    Нещата се знаят – http://greentech-bg.net/?p=1748#more-1748 но се сблъскваме с най-големият проблем като невъзстановим източник – ВОДАТА.

  13. инж. Николай Л. Ангелов в
    27 Jan 13
    9:22 pm

    Така е, Атанасе, съвсем правилно си схванал. Досега, за около двеста гадини, но най-вече през последните шейсетина години Земята изгуби много от сладките си водни запаси – намаляне на ледници и глетчери, загуба на сериозни части от полярните шапки, загубата на ледената покривка на Гренландия, пресъхване тотално или частично на много езера, намаляне на подземните водни запаси на планетата!!!. И това е тежък удар върху климата и водния кръговрат на планетата. Как ще върнеш изгубената сладка вода от моретата и океаните обратно на сушата??!!!. В четивото (Теорията) съм дал НАЙ-ЕЛЕГАНТНОТО РЕШЕНИЕ НА ПРОБЛЕМА!!! ….БЛАГОДАРЯ ТИ ЗА РАЗБИРАНЕТО!!!…И ЗА ПОПУЛЯРИЗАЦИЯТА!!!…. ИМАМ И ГОЛЯМО ЖЕЛАНИЕ ДА БЪДЕ ТЕОРИЯТА ПОДЛОЖЕНА НА ОБШИРНО (МАСОВО) ОБСЪЖДАНЕ.

  14. Атанас
    27 Jan 13
    9:57 pm

    Инж.Ангелов – смятам ,че си прав за засилване на кръговрата на водата чрез сериозна инфраструктура за напояване което е “с един куршум два заека“ и задължително трябва да бъде подложена на масово обсъждане – тя се обсъжда със сигурност щом си е пратил на посолства и т.н.
    Проблема е много сериозен с метана и за Бразилия си прав но се прехвърля всичко на СО2 ,че и България ще глобяват с цялата си наглост.
    Нещата се знаят и в коментар 107 съм дал адрес но това което не се проумява е изчезването на фитопланктона даващ 60% от кислорода на Земята и основна храна в океаните.
    Те го знаят – http://www.greentech.bg/?p=20602 и за биогориво от рапица проумяха ,че е нерентабилно и по-важното убива пчелите без които умираме от глад заради опрашването.
    Наистина съм възхитен от твоята изчерпателна теория т.е. това е истината и водораслите са също решение защото се нуждаят от по-малко вода и т.н.

    Проблема е ,че водата е невъзстановим източник и трябва много да е пазим и икономисваме ,и се сещам веднага за шистовият газ и 600 химически елемента – просто престъпление.

  15. Атанас
    27 Jan 13
    10:16 pm

    Преди 1,5год. и повече съм писал на всички държ.органи да се забрани промяната на предназначението на зем.земя от 1 до 8 категория камо ли за фотоволтаици и перки.Тоест за перките може малко изключения при доказани силни ветрове.
    Март – 2011год. съм писал да се намали изкупната цена на ток от слънце и чак на 1.07.12год. го направиха защото видяха ,че има подадени молби за 10 000MW от вятър и слънце ,и сега и ЕК ще ни глоби за “такса достъп“.
    И заради тези – http://darikfinance.bg/novini/80521#comments да лапнат 6 000 000 000млрд.
    Положението на България е много страшно – 3 национална катастрофа и се боря но “една птичка пролет неправи“.
    Хората трябва да се образоват и информират но така както е казал Айнщайн – “така ,че и баба ми да ви разбере“.

  16. Tonchev
    27 Jan 13
    11:40 pm

    писах вече Атанасе, че писмата до институциите вършат малко работа или хич. Ако искаш нещо реално да направиш за евтина енергия с екологични източници стартирай сам към децентрализация
    например с такива иновации:

    http://www.starton.biz/

  17. Атанас
    28 Jan 13
    10:36 pm

    Инж.Ангелов – ще те помоля да кажеш мнението си за това – http://ntotkov.blogspot.com.es/2011/11/blog-post_28.html
    Какво ще стане ако Гълфстрийм изчезне или промени посоката си.

  18. инж. Николай Л. Ангелов в
    29 Jan 13
    1:44 am

    Атанасе, откакто преди няколко години се замислих и разсъждавайки логично, стигнах до извода, че водният кръговрат е един от най-важните фактори, които управляват климата на планетата ни. Това съм го отразил и в написаната от мен теория, в която убедително подчертавам, че именно водният кръговрат управлява климата на планетата ни. Течението Гълфстриим е част от този воден кръговрат , част с голяма мощ и определящ в голяма степен климата на планетата ни. Но в момента не съм запознат подробно точно какво става с Гълфстрийм и засега нищо не мога да коментирам. Тъй като и мен въпроса ме интересува ще започна да се осведомявам подробно около този процес и може би ще формирам някакво мнение.
    Мисля, че в статията всичко е доста пресилено, но все пак нека да не бързам дори и с предположенията.

  19. инж. Николай Л. Ангелов в
    29 Jan 13
    1:56 am

    В посочената от теб публикация Атанасе се твърди, че вече в Европа настъпва нов ледников период. Но същевременно мисля че точно през изминалата година бе направено съобщение , че Гренландия е останала както никога досега без ледена покривка, което някакси не се връзва с изчезването на Гълфстрийм и с настъпването на нов ледников период в Европа.

  20. Tonchev
    29 Jan 13
    12:15 pm

    писах вече Атанасе, че много се влияеш от медийни публикации. Винаги можеш да намериш по една тема поне 2 противоположни тези, както се вижда и от последните постове…..

    Единственият начин да се ориентираш е да знаеш повече от обективни източници. Следва да вярваш само на доказани от практиката аргументи -такива в областта на енергетиката може да видиш на
    http://greenclips.eu/bg/

  21. Атанас
    29 Jan 13
    3:30 pm

    Тончев – естествено ,че статията е пресилена и не ги взимам на сериозно публикациите в смисъл извличам само по-ценната информация – например ,че петролна компания е причинила разлив от милиони тона нефт т.н.

    Тончев – още не си ми отговорил на въпроса как Земята се върти по кои физични и химични закони – по горе коментар №28 за Кеше

  22. Атанас
    29 Jan 13
    4:29 pm

    Инж.Ангелов – съгласен съм ,че водният кръговрат е най-важният но има и други фактори като оказват влияние на климата и въздушните течения.
    За мен кръговрата на водата, парниковият ефект ,магнитното поле на Земята предпазващо ни от слънцето и т.н. физични и химични закони не са възникнали случайно т.е. Вселената като цяло.
    Аз вярвам и съм сигурен,че Бог-Отец Вседържител е Творец на небето и земята на всичко видимо и невидимо ,и за по-кратко е прието да се казва изповядвам “Символа на вярата“ на Православието.
    Ние само откриваме физичните и т.н. закони ,и по-лошото е ,че се намесваме в неща за които не се знаят последствията – ГМО например и парниковият ефект естествено ,и твоята теория е много,много добра.

    И най-важното е какво иска да ни каже и научи Господ Исус Христос ,и защо.

  23. Tonchev
    29 Jan 13
    5:40 pm

    Твоят въпрос Атанасе има много отговори и аз не ги знам всичките. Важно е да се правят полезни неща за хората и то на принципа направи си сам. Хората се интересуват от решаване на собствени проблеми

    Може и с Евросубсидии – например така
    http://tonchev.net/bg/smart-grid/off-grid-zero-energy-house-with-solar-modules-boosted-by-light-reflectors/676/

  24. Атанас
    30 Jan 13
    12:15 pm

    Да ,Тончев – най-важното е да се правят полезни неща за хората но “на парче“ и поединично няма да стане.
    Глобалното затопляне е проблем на всеки и инж.Ангелов е намерил решението и в коментар 111 има адрес на неговата теория.
    Но проблема е още по-голям защото се увеличава киселинноста на океана от изкуствени фосфорни торове.
    За енергетиката също е лесно – топла вода от слънцето с над 85% КПД и съхранение с 10% загуби ЗАЩОТО „Половината от енергията, използвана в света, е предназначена за получаване на топлина,това е повече от необходимата енергия за транспорта и електроенергията“ – (IEA) Paolo Frankl.
    Винаги наблягам на топлата вода и топлоизолацията защото всичко това/материали/ можем да си го направим у нас и да се отворят много постоянни работни места.
    И ако това е вярно – http://www.inkomp-delta.com/page10.html фотоволтаиците и ел.колите стават “зелени“ – екологични.
    Системите като полезни неща са много от социална солидарност в здравеопазването до държ.банка до 1% лихва за точно определени неща за планирано устойчиво развитие и някои от директивите на ЕС са лобиски и несмислени.
    Ще глобяват България отделяща 0,01% от световните емисии на СО2 ?! – нещастни некадърници и смешници.

  25. Атанас
    30 Jan 13
    12:40 pm

    Тук http://greentech-bg.net/?p=15385&cpage=2#comment-79151 в коментар 64 и 65 съм написал за кръговрата на СО2 и изчезването на фитопланктона от затоплянето и киселинноста е страшно защото освен ,че е основен източник на храна в океана дава и 60-70% от кислорода на Земята а според НАСА 80-90%

    Крайно време е да разберем как “функционира“ Земята и да се спрем защото ще стане страшно.
    Сетих се за защитниците на животни които защитават кучета и мечки а най-важното без което умираме от глад нито дума – пчелите опрашващи растенията.
    Отдавна пиша ,че рапицата и т.н. култури за биогориво са опасни и вредни защото се пръскат и торят с химия.

  26. Tonchev
    30 Jan 13
    10:24 pm

    да Атанасе – да се ползват растения за горива, вместо за храна, е престъпление спрямо хилядите умиращи човеци от глад ежедневно.

    А да се добие много по-чисто гориво (водород) от вода със слънчева енергия е напълно безплатно
    ето по тази патентована схема

    http://tonchev.net/bg/smart-grid/solar-reflective-system-with-hydrogen-energy-accumulation/689/

  27. Tonchev
    30 Jan 13
    10:32 pm

    да Атанасе – НИКОГА не съм казвал, че нещата за хората трябва да се правят поединично (на парче).
    Нещо повече – написал съм десетки книги, хиляди странници сайтове, хиляди клипове, стотици патенти, десетки хиляди публикации по тези теми, даже и тук пиша всеки ден
    И всичко това не е поединично. А напротив – публично и достъпно. И всеки може да прави такива свободно иновации, както и да внедрява мои безплатно – както иска и както може , даже и поединично

    Може да се гледат клипчета на мои нови патентовани решения на този сайт

    http://greenclips.eu/bg/

    А за комерсиализация на иновации вижте информацията на

    http://www.starton.biz/

  28. Атанас
    31 Jan 13
    10:27 am

    Тончев – в коментар 124 имах предвид ,че глобално нещата са много зле като парников ефект и химично замърсяване ,а за финансовият сектор как банките ограбиха хората няма да се спирам.

    Другото което имам предвид е ,че децентрализацията не винаги е ефективна и екологична.

  29. Tonchev
    31 Jan 13
    10:47 am

    да Атанасе, не винаги може да се постигне максимална енергийна ефективност при децентрализираната енергетика, но ВИНАГИ загубите от преноса са нулеви, както е НУЛЕВА ИЗМАМАТА И КОРУПЦИЯТА
    Например, ако си правиш ток от печката в къщи – има над два милиона печки у нас, които топлят повече въздуха над къщата, отколкото в къщата-

    виж как с видео
    https://www.youtube.com/watch?v=1TAwz3Awzf4

  30. Атанас
    31 Jan 13
    11:57 am

    Тончев – преди долара да стане 3000лв. 1996год. са раздадени 1 300 000 000 000трлн.лв. кредити повечето необезпечени.
    Луканов не раздаваше куфарчета с пари а просто необезпечени кредити.
    В световен мащаб печатницата за пари/долари/ ФЕД прави същото – частният и държавен дълг на САЩ е повече от световният БВП.
    21трлн.$ около 40% от световният БВП се въртят в ошфорки.
    ЕЦБ дава милиарди с 1% лихва на частни банки които купуват държ.книжа с 3-5% лихва.
    Манипулациите на LIBOR определящ лихвата на парична маса от около 500.000.000.000.000трлн.$ т.е. над 10 пъти повече от световният БВП.
    1933год. след голямата депресия се приема закона Glass-Steagall Act , който разделя търговското и инвестиционното банкиране окончателно премахнат от Клинтън 1999год.
    “Вашинктонският консенсус“ 1989год. се прави за да ограбва.
    Правят се “вратички“ в закона и сложни механизми за да се краде “законно“ както в България така и на световно ниво.
    На всичките тези финансови измами някакви еврочиновници ще глобяват България за квоти СО2 ?! – в коментар 125 съм го писал.
    България е в трета национална катастрофа и се крепи на емигрантите изпращащи 2 000 000 000млрд.$ засечени от БНБ ,а те са повече защото 2млрд. са само засечените.

  31. инж. Николай Л. Ангелов в
    31 Jan 13
    1:34 pm

    Атанасе, как би отговорил на въпроса, ще се покачи ли нивото на световния океан, ако се стопи северната полярна шапка напълно (хипотетично)? Да или Не?

  32. Атанас
    31 Jan 13
    1:52 pm

    Инж.Ангелов – помня 1990год. учените твърдяха ,че 2000год. Ню Йорк ще е под вода защото се качва водата на океана .
    Сега категорично твърдя ,че няма да се качи нивото а напротив ще пада защото водата е ИЗЧЕРПАЕМ източник.
    Водата се “изяжда“ от фотопланктона и растенията на чрез фотосинтеза и проблема е ако за добив на шистов газ се замърси с 600 химикала и по принцип трябва да пазим чиста водата.

  33. Ender
    31 Jan 13
    2:15 pm

    Да се смея ли да плача ли ?

  34. Атанас
    31 Jan 13
    3:05 pm

    Еnder – върху твоето незнание незнам как ще си реагираш – със смях или плач ?
    Но ето http://www.ifrvarna.com/?p=1368 и за цианобактериите прочети.

  35. инж. Николай Л. Ангелов в
    31 Jan 13
    7:35 pm

    Ендер, би ли ти отговорил на въпроса в пост №131?

  36. Tonchev
    31 Jan 13
    8:14 pm

    да Атанасе, икономиката е днешната религия, Тя никога не е била наука. Икономистите казват и правят това, което е изгодно на властта и богатите. ВИНАГИ
    и у нас и по света. Иначе не се притеснявай за водата – рибите няма да я изядат.

    А хората могат да ползват морските и речните течения денонощно за правене на енергия
    виж как

    http://hydrokinetics.com/

  37. инж. Николай Л. Ангелов в
    10 Feb 13
    7:08 pm

    Е, няма ли да се намери някой, който да отговори на поставения от мен въпрос в пост 131 ?
    За ориентиране (дезориентиране) на читателите ще кажа, че преди години средствата за масова информация твърдяха, че уж учените предсказвали покачване със 7м нивото на световния океан, ако се стопи леда покрил Гренландия, покачване с 21 м, ако се стопи леда на северната полярна шапка и покачване със 70м, ако се стопи леда на южния полюс и глетчерите в планините.
    Задавате ли си въпроса, доколко вярно е това и ако можете да си отговорите, как бихте отговорили?

  38. Tonchev
    11 Feb 13
    12:17 am

    Повечето хора изобщо не се интересуват от това, колко и кога ще се покачи нивото на океана. но дари ще се покачи или не – няма никакво значение за приливите отливите, защото те са резултат от гравитационни взаимодействия между Земята и Луната. И затова те са неизменно сигурен и практически вечен неизчерпаем източник на 100 % еколектричество

    а това става просто
    виж как с видео
    http://tonchev.net/bg/hydrokinetic-power/the-under-water-hydrokinetic-free-stream-turbines-operate-at-zero-water-head/519/

Добавете коментар

XHTML: You can use these tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>