GreenTech-BG

Българският сайт за зелени технологии

General Electric разработва вятърни турбини с витла от текстилни материали

December 5, 2012

Един от най-добрите начини за понижаване цената на вятърната енергия е да се намалят разходите за изработване и монтаж на вятърните турбини. Ето защо GE в партньорство с Virginia Polytechnic Institute & State University и National Renewable Energy Laboratory (NREL) работят по радикално нов дизайн на вятърните перки, което променя коренно начина на производство и инсталация на вятърните турбини. Първоначалните инвестиции във вятърните турбини формират по-голямата част от цената на електричеството от вятъра. С тази нова технология се очаква драматично понижаване на цената на вятърната енергия. Това е забележително, като се има предвид, че вече вятърната енергия е втората най-евтина след тази, произведена във ВЕЦ (в САЩ).

“GE планира да използва иновативни текстилни материали за перките на вятърните турбини. Те са здрави, гъвкави, лесни за монтаж и поддръжка. Това е нова стъпка за повишаване на конкурентоспособността на вятърната енергетика.“ – казва Wendy Lin, водещ инженер и ръководител на проекта в GE. Според изчисленията на компанията, с новият дизайн на витлата цената на вятърната енергия ще спадне с 25 до 40%, и то без никакви допълнителни субсидии.

“GE се фокусира върху архитектурни тъкани, които ще бъдат опънати около метална рамка, която напомня рибен скелет. Тъканта се опъва около „ребрата“, разположени по дължината на витлото. Традиционните вятърни витла се изработват от фибростъкло, което е по-тежко и изискват много повече труд за изработката си.

“Напредъкът в технологията и дизайна на витлата на вятърните турбини ще допринесе за изработването на много по-големи и по-леки вятърни турбини, които могат да улавят повече вятър с по-ниска скорост. С днешните технологии издигането на турбина с размери на ротора над 120 метра е истинско предизвикателство, поради ограниченията на дизайна, производството, монтажа и транспорта. Формите за изработка на частите от фибростъкло струват милиони, а широките и дълги елементи са изключително трудни за транспортиране. Всички тези бариери ще бъдат преодолени с новата технология на GE”

Друго предимство на новия дизайн е, че компонентите могат да се изграждат и асемблират на самото място, където ще бъде издигната вятърната турбина. Когато се сумират всички тези преимущества, разходите за първоначалната инвестиция като цяло се понижават драстично.

Използването на тъкани за намаляване на разходите и теглото едновременно е познато още от времето на Първата световна война, когато армията използва идеята при изработването на леки самолети.

“Проектът е на стойност от $5.6 милиона долара и има продължителност 3 години. Предвидено е новите витла на вятърните турбини да имат трайност 20 години, в продължение на които да не е необходимо никаква поддръжка на използваните текстилни материали”- се казва още в прессъобщението на компанията GE.

По материали от: Clean Technica

Био на автора: Севдалина Пеева:
Публикувам в Greentech-BG от февруари 2008 с фокус зелени технологии и иновативни решения, които ще помогнат да живеем в един по-чист свят.
Теми: вятърни турбини, енергия от ВЕИ, енергия от вятъра

  1. Кардинално решение на енергийния проблем на Земята и нещо по-важно…… http://www.kanevuniverse.com (joromachine)
    Екологично чисто добиване на електро енергия с мощност два милиона гигавата – около 4-5 хиляди пъти повече от цялата инсталирана електрическа мощност в момента на Земята!

  2. Tonchev
    06 Dec 12
    5:49 pm

    Тази новост за платната на перките е известна и у нас от преди два века. Всички вятърни мелници са били с рамкови решетъчни дървени перки, покрити с платна както и в Холандия и навсякъде тогава от хиляди години.
    Проблемът на вятърните турбини не е материалът на преките, а е фундаментален. Те не следва да се правят като самолетни пропелери по простата причина, че пропелерите са оптимизирани за движение на самолетите във въздуха, а целта на вятърните турбини е не движение на турбините, а въртене на перките им.
    Затова е по удачна нова конструкция на вятърните перки с кухи реактивни лопати – виж какви на видео
    http://www.b2b.bg/windfarmbgnew.html

  3. Относно пропелерите препоръчвам да посетите http://www.kanevuniverse.com (mechanic intellectual product review) Там ще разберете как се изчисляват пропелери и ще се убедите че горното твърдение не е вярно.

  4. Атанас
    07 Dec 12
    3:04 pm

    Със сигурност има техн.тънкости с вертикална или хоризонтална ос и т.н. но за мен въпроса е принципен в смисъл акумулацията на енергията от вятър и слънце и съчетанието им тоест с какво може и трябва да се съчитаят защото измамите са много – http://darikfinance.bg/novini/80521#comments
    Друга измама е когато в 15:00h се отчита много ток от слънце при факта ,че на всеки градус над 20 КПД-то на фотоволтаика пада с 0,1% тоест няма как да произвеждат повече ток – http://darikfinance.bg/novini/80403#comments

  5. Tonchev
    07 Dec 12
    5:19 pm

    във всяка централизерана енергийна система измамите са КОЛОСАЛНИ И МНОГООБРАЗНИ – за пример вижте си сметките за ток по данъчните фактури на ЕРП- в тях цената на другите разходи е приблизително колкото за тока. А всъщност цената на другите измами е много повече, но не смеят да я пишат официално.
    несъмнено децентрализираната енергетика е решение на измамите и кражбите
    Например и с такива вятърни турбини

    http://greenclips.eu/bg/wind-turbines/wind-turbine-with-newly-patented-hollow-jet-blades/531/

    ето и официални патентини публикации на няколко мои новорегистрирани вятърни турбини
    http://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?DB=EPODOC&II=8&ND=3&adjacent=true&locale=en_ep&FT=D&date=20080131&CC=BG&NR=109629A&KC=A

    http://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?DB=EPODOC&II=13&ND=3&adjacent=true&locale=en_ep&FT=D&date=20070430&CC=BG&NR=109322A&KC=A

    http://whttp://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?DB=EPODOC&II=4&ND=3&adjacent=true&locale=en_ep&FT=D&date=20080530&CC=BG&NR=109729A&KC=A

    http://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?DB=EPODOC&II=0&ND=3&adjacent=true&locale=en_ep&FT=D&date=20100531&CC=BG&NR=110251A&KC=A

  6. Киров
    07 Dec 12
    9:36 pm

    Оърнали сте го на рекламно табло.Айде стария познайник Тончев го знаем, но явно и нова „птица“ се е пръкнала. Факт е че има хора навън които продължават да мислят как да направят по-евтини ВЕИ и ефективни. Те не си „чешат“ езиците и егото като горните двама.

  7. Tonchev
    08 Dec 12
    12:10 am

    киров, карай по темата
    Темата е вятърни турбини и са показани нови патенти за тях. Покажи и ти нови патенти по темата. А понеже нямаш твои, пишеш глупости.
    Не е грях, че не си изобретател – те не са много такива, а пишещите глупости са винаги много повече.

    А за да напреднеш по-лесно можеш да гледаш клипчета по темата ВЕИ на:

    http://greenclips.eu/

  8. Атанас
    08 Dec 12
    9:48 am

    Става въпрос за принципни неща – например ако България има 1.000.000млн. ел.коли са нужни около 4.000MW мощности и проблема почва когато тези коли след 22:00h се включат едновременно и след това се изключат – как за няколко минути се включват 3-4.000MW производствени мощности и какви трябва да са ,и после да се спират за минути.Зареждането с 400V е проблем когато хиляди ел.коли едновременно се включат и изключат.
    Друг пример – ако РБ-я има инсталирани 3.000MW фотоволтаици и още толкова ветрогенератори как се управляват тези мощности в реално време и как ,и къде да се “складира“ излишният ток ???
    Планиране,производство и потребление на електричество не е проста работа ,и хубаво щеше да бъде ако можеше да се затваря във буркани тока.

  9. Атанас
    08 Dec 12
    10:17 am

    Друг проблем е 16% енергия от ВЕИ до 2020год. според директивите на ЕС защото електричеството е само 28% от крайното брутно потребление на енергия във България.Нефт и газ формират около 48% дял в крайното енергийно потребление.
    Несправедливоста и като лицемерие е голямо защото около 80% от световните емисии на СО2 са от държави които неискат да преподпишат протокола от Киото ,и донякъде са прави защото СО2 не е основният причинител на парниковият ефект – водните изпарения имат около 60% дял в парниковият ефект но когато кондензират просто дъжда измива и СО2.
    Остават метана и азотни оксиди които имат в десетки пъти по-голям ефект и по-лошото ,че не се разтварят като СО2 от дъжда.
    Нещата неможе да се разглеждат “на парче“ защото са взаимосвързани и хората се манипулират а дали е съзнателно или неумишлено от неукост е друга тема.
    ТЕЦ на въглища били опасни при факта ,че има технология за течни въглища и водораслите улавят C02 и NO2 от ТЕЦ.
    Проблема е горенето на въглища в домашни печки и какво излиза от аспуха на колата защото СО2 не е проблем а въгл.окис , азотни и серни оксиди и всичко това няма как да се улови но при ТЕЦ може.
    Смешниците производители на коли дават емисии на СО2 и защо не казват нищо за другите газове???

  10. Tonchev
    08 Dec 12
    10:48 am

    Балгария има ОГРОМЕН ИЗЛИШЪК ОТ ЕЛ ЕНЕРГИЯ, който се изнася на пресътъпно ниска цена, но с огромна печалба на износителя, за което някои от тях ги разследва прокуратората за над 100 000 евро далавера.

    Но в Българиия, дори и нито една от сегашните електроцентрали да не работи, токът за колите може да се генерарира на самите пътища и ще остане

    виж как
    http://tonchev.net/bg/smart-grid/solar-powered-charging-stations-of-e-cars/665/

  11. Tonchev
    08 Dec 12
    10:49 am

    поправка
    ОГРОМЕН ИЗЛИШЪК ОТ ЕЛ ЕНЕРГИЯ, който се изнася на пресътъпно ниска цена, но с огромна печалба на износителя, за което някои от тях ги разследва прокуратората за над 100 000 000 евро далавера.

  12. Атанас
    08 Dec 12
    5:02 pm

    Така е Тончев – около 60% от тока на Козлодуй се изнася ,а ние трябва да купуваме тока от ТЕЦ 1 и 3 за които Иван Костов подписа последната седмица като Премиер през 2001год.
    Измамите са много и незнам кога ще гръмне “балона“ и в световен мащаб един професор го е казал добре за сделката на банките с държавите – http://darikfinance.bg/novini/85651#comments

  13. Tonchev
    09 Dec 12
    2:42 am

    В една централизирана система винаги центърът печели яко за сметка на периферията. Винаги най-ощетени са най-дребните консуматори. Автоматично ще изчезнат далаверите, ако отпадне централизираната енергетика и се замени с деценрализирана

    например така
    http://www.starton.biz/eco-buildings/insulating-photovoltaic-panels-for-cladding-a-roof-or-facade-of-a-building/60/?lang=bg

  14. Атанас
    09 Dec 12
    12:15 pm

    Тончев – проблема не е в централизацията а в морала и така наречените престъпления с “бели якички“ които с “вратички“ в закона ограбиха и продължават да ограбват бълг.граждани/данъкоплатци/.
    Децентрализацията за производството на ток е много сложно и скъпо нещо тоест няма как да стане но може на всяка къща да се сложат фотоволтаици и тока да се продава или да се приспада от сметките за ток.
    Това което може да се направи е вместо да загряваме топла вода с ток или газ/за къпане ,пране и т.н./ да се загрява с 83% КПД от слънцето.
    Ако измислят евтини батерии и безопасни за екологията при рециклирането може с фотоволтаици на покрива да си добиваме част от тока но при всички положения си оставаме включени към “енергото“. Газификацията също е смешно начинание при факта ,че България плаща най-скъпата газ в Европа.
    България може от 80% енерго зависима да стане 80% независима като гради енергетика и икономиката си върху това което има – въглища за 50год. течни http://energetika-bg.com/2010/08/17/tetchni-vaglishta-ve-fantaziya-ili-realna-ekologitchna-alternativa/ с водорасли около ТЕЦ ,после следва енергия от слънце,вятър,речни и морски течения ,биомаса и фекалии за газ което дава енергийна независимост. Естествено на първо място изолация даваща около 35% икономии на енергия.

  15. Атанас
    09 Dec 12
    12:34 pm

    Тази седмица се разглежда преподписването на протокола от Киото и съм гневен защото държавите отделящи около 80% въгл.двуокис в атмосферата няма да го подпишат ,а искат да глобяват България за ТЕЦ на въглища.
    Освен течни въглища около ТЕЦ се слагат водорасли – http://greentech-bg.net/?p=1748#more-1748 ставащи за фураж и биогориво.
    Съвсем друга тема е ,че СО2 не е главният виновник и в коментар №9 съм го писал ,и ще допълня – СЪБУДЕТЕ СЕ бълг.граждани защото става въпрос за манипулации с различни цели.

  16. Атанас
    09 Dec 12
    12:51 pm

    Става въпрос за …………и известният американски проповедник и борец за граждански права Джеси Джексън го е казал хубаво „Империите отдавна не използват куршумите и камшика, а вместо това разчитат на СБ и МВФ” – http://venziko.blog.bg/biznes/2012/10/04/kak-i-zashto-vyznikna-ikonomicheskata-organizaciia-briks.1005985
    За глобите на ЕС ако почна да пиша ще стане роман – глоби за битови отпадъци по 15.000евро на ден от 2011год., за пречиствателни станции за нас.места над 2000 жители по 5.000евро на ден за всяко нас.място.
    А за 16% енергия до 2020год. е страшно и коментар №9 съм го писал.
    За делата в Страсбург е друга тема но всичко това се плаща с парите на данъкоплатците.
    А за прогнозите ,че след 5-8год. във България няма да има лекари и мед.сестри е съвсем друга тема.
    И ще се повторя ,че проблема е морала и накратко – изповядвам “Символа на вярата“ на Православието.

  17. Атанас
    09 Dec 12
    8:38 pm

    Искам да уточня ,че преминаването изцяло на ВЕИ енергетика е много дълъг и скъп процес и няма как да стане без невъзобновяеми източници и затова пиша на първо място течни въглища и водорасли около тях за улавяне на СО2 и NO2.
    Има леко затопляне но причината е метана и азотните оксиди ,и озоновата дупка е по-страшното с изчезването на планктона даващ около 70% от кислорода на Земята ,а за морските течения и едно без което Европа ще е в ледниковата епоха.
    САЩ ,Китай ,Индия ,Русия , Канада , Япония “произвеждащи“ около 85% от световните емисии на въгл.двуокис просто отказват да подпишат протокола от Киото.На всичкото отгоре ЕС ще занулява квотите за СО2 тоест България неможе да увеличи емисии на СО2 т.е. икономически геноцид – обричат ни на прислужващ персонал и територия на ЕС.
    Това е само една от причините ЕС да се разпадне плюс банките държащи държ.дългове – http://darikfinance.bg/novini/85651#comments
    С една дума става въпрос за геноцид и некомпитентност с икономически интереси.

  18. Tonchev
    09 Dec 12
    11:44 pm

    Искам да уточня ,че преди стотина години почти цялата енергетика у нас е била изцяло на ВЕИ без никакво преминаване отникъде и наникъде.

    А пък проблемът е, че познатите вятърни турбини не са ефективни, защото погрешно смятат, че максималната им теоретична ефективност не преминава 59%.
    Това се отнася само за един вид турбини, но не и за новоизобретените РОТОДЖЕТ , които са значително по-ефективни
    виж какви
    http://tonchev.net/bg/wind-energy/radical-new-hollow-jet-blades-of-hawtv/658/

  19. Атанас
    10 Dec 12
    10:20 pm

    Тончев – ако изчезне Гълфстеийм…. ntotkov.blogspot.com.es/2011/11/blog-post_28.html

    Какво значение има ,че печелиш на рулетка когато си на Титаник или просто режеш клона на който стоиш ????

  20. Атанас
    10 Dec 12
    10:23 pm

    Нещо нет адреса не излиза но като се нашише в Google – ГЪЛФСТРИЙМ СТАВА http://www.google.com/search?q=%D0%B3%D1%8A%D0%BB%D1%84%D1%81%D1%80%D0%B8%D0%B9%D0%BC&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:bg:official&client=firefox-a

  21. Атанас
    10 Dec 12
    10:41 pm

    Извинявам се но ето го адреса http://ntotkov.blogspot.com.es/2011/11/blog-post_28.html – става въпрос за 20 април 2010 г., когато нефтодобивната платформа Deepwater Horizon, разположена в Мексиканския залив се взриви и т.н.

  22. Tonchev
    11 Dec 12
    12:10 am

    Климатичните промени Атанасе имат фундаментално значение за развитието на сегашната цивилизация в установилите се условия. Един от съществените начини да не се допуснат катаклизми (изчезването на Гълфстрийм …) е да се развиват ВЕИ
    например така
    http://greenclips.eu/

  23. Атанас
    11 Dec 12
    10:34 pm

    Тончев – как да стане при факта ,че САЩ ,Китай ,Индия ,Русия , Канада , Япония “произвеждащи“ около 85% от световните емисии на въгл.двуокис просто отказват да преподпишат протокола от Киото.
    За Гълфстрийм и намалянето на планктона даващ около 70% от кислорода на Земята http://www.ifrvarna.com/?p=1368 е по-важното.
    Ако го няма Гълфстрийм Европа ще е в ледниковата епоха и няма да има нужда от ВЕИ и затова питам каква полза ако печелиш на рулетка и т.н. начини ако си на Титаник или просто режеш клона на който стоиш ????

  24. Tonchev
    12 Dec 12
    12:00 am

    точно и затова не искат, защото са най-големите замърсители. Нищо ново – и преди 10 години беше същото

    но Европолитиката е ЗЕЛЕНА и ние сме в Европа,
    затова виж зелени клипове на
    http://greenclips.eu/

  25. Атанас
    12 Dec 12
    10:15 pm

    Тончев – “Европолитиката е ЗЕЛЕНА“ и като енерго-независима но за някои неща тотално бъркат и трябва да им се каже и докаже ,че ТЕЦ на въглища/течни/ с водорасли рeшават проблема.
    По-страшното е Гълфстрийм и намалянето на планктона даващ около 70% от кислорода на Земята.

  26. Tonchev
    13 Dec 12
    1:26 pm

    “Европолитиката е ЗЕЛЕНА“, но винаги може да е и по-зелена. А глобалното затопляне е неизбежно поради абчността на хората и монополите.
    Двете главни направления за преодоляаване на проблема е широкото използване на ВЕИ с ниски инвестиции
    например така за енергетиката
    http://greenclips.eu/bg/smart-grid/rooftop-of-an-energy-plus-house/501/

    така за транспорта
    http://tonchev.net/bg/smart-grid/solar-powered-charging-stations-of-e-cars/665/

    и всичко това може да се прави с Евросубсидии за зелени проекти така
    http://tonchev.net/bg/subsidies-for-innovative-projects/health-innovations-medical-system-based-on-artificial-intelligence/673/

  27. Атанас
    13 Dec 12
    8:41 pm

    Аз твърдя ,че глобалното затопляне може да се избегне ако се гледа правилно на нещата – ТЕЦ с течни въглища и водорасли ,и метана е по-опасен но може да се улавя.
    Обаче има неща които по-трудно се оправят – например ако спре Гълфстрийм или озоновата дупка и намалянето на планктона даващ около 70% от кислорода на Земята.
    За магнитното поле на Земята предпазващо ни от слънчевите бури е друга тема и канадският град Квебек пострада от тези бури.
    За мен нещата са принципни в смисъл как и с какво да се съчитае ВЕИ и да се търси най-доброто ,и в коментар 14 и 15 съм дал адреси за течните въглища и водораслите

  28. Tonchev
    13 Dec 12
    11:28 pm

    добре е да се премине от принципи към действие. И най-малкото реално действие за опазване на природата е многократно по-полезно от дефиниране на голи принципи.
    Грешна е тезата, че ВЕИ са скъпи. Ако те се използват за токогенарция на мястото на консумацията те са не само евтини, но и напълно екологични.

    може да се почне с евтини проекти – направи си сам
    http://tonchev.net/bg/smart-grid/self-sufficient-zero-energy-house-with-a-small-pool-hetaed-by-sun-reflectors/647/

    а за по-скъпи проекти могат да се ползват Евросубсидии
    виж какви
    http://www.starton.biz/innovations/health-innovations-medical-system-based-on-artificial-intellect/114/?lang=bg

  29. Атанас
    18 Dec 12
    10:23 pm

    Тончев – как може да се опази Земята от екологична катастрофа ако не се знае от къде да се почне и кои са опасните неща.
    Тук http://greentech-bg.net/?p=15173 е добре написано.
    Но голяма част от измамите са финансови и тук – http://darikfinance.bg/novini/86803#comments съм нахвърлил 5-те най-големи.

  30. Tonchev
    19 Dec 12
    10:59 am

    Всичко се знае, но власта и хората с парите нямат интерес да избягват екологична катастрофа, защото ако почнат ще ив се намалят дивидентите.
    затова целта е да се предлагат и реализират нескъпи решения с ползване на нескъпи съществуващи машини
    ето например хибридна кола направи си сам
    http://www.starton.biz/patents/a-newly-developed-hybrid-car-do-it-yourself/192/?lang=bg

    или къща несвързана с публична електроврежа:
    http://www.starton.biz/eco-buildings/super-high-efficient-heat-pumps-supplied-with-tempered-air-by-waste-heat/62/?lang=bg

Добавете коментар

XHTML: You can use these tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>