GreenTech-BG

Българският сайт за зелени технологии

Домашни модули за слънчева енергия за 8ст/кв.ч

May 16, 2008

sunrgi

От компанията SUNRGI представиха най-новият си продукт – домашна система за произвеждане на електричество от слънцето на цена сравнима с тази на електрическата мрежа. Устройството се нарича XCPV™ или Xtreme Concentrated Photovoltaics™ и работи като концентрира слънчевата енергия върху 1600 пъти по-малка площ и я конвертира в електричество.

Най-интересната част от продукта е ниската цена и модулният дизайн, който позволява на потребителят да възвърне разходите си в рамките на 2 години, вместо 10-15г. както е при повечето решения за слънчева енергия. Освен това дизайнът позволява и лесно скалиране на технологията (използването му в големи мащаби с минимални усилия), както и замяната на компоненти като PV клетката, която конвертира слънчевият сноп в електричество при 37% ефективност. Така например ако след 2 години се появят нови клетки с 60% ефективност на конверсията те могат спокойно да се поставят в модулите и цената на енергията да се намали двойно.

sunrgi2

Модулите разполагат с автоматична система за следене на слънцето, както и с охлаждане, което е едно от нововъведенията в този тип продукти.

От SUNRGI ще пуснат XCPV™ на пазара до година и половина, така че тук не става дума за мечти и прототипи, а за реален продукт, който ще разполага с потенциал да направи слънчевата енергия достъпна за обикновените домакинства.

Био на автора: Ангел Кафазов:
Аз съм създател на GreenTech-BG. В момента живея в Свиленград и интересите ми са свързани с технологиите включително зелени/еко, софтуер/хардуер и др.
Теми: XCPV, електричество, слънчева енергия, слънчеви панели

  1. stanislav
    16 May 08
    2:07 pm

    Свежо: Супер, сега трябва и една държавана политика в тази насока и хората да бъдат стимулирани в инталацията на подобни клетки

  2. Joro
    16 May 08
    3:53 pm

    Не е измислено сега а преди 25 – 30 години. Сега са се сетили да го внедрят и не случайно. Минусите са, че това устройство се нождае от слънчева светлина (или от точков източник) за да работи и е абсолютно безполезно при дифузна (разсеяна светлина) – при облачно време.

  3. Albena
    16 May 08
    4:22 pm

    Свежо: Струва си парите!

  4. alexx
    16 May 08
    5:26 pm

    Joro,
    прави си, но всяко ново е добре забравено старо. Въпреки това продукта е добър, най-много ми харесва модулния дизайн. Обикновено производителите се стараят да ти продадат всичко накуп вместо само това което искаш да подмениш.

    За разсеяната светлина съм съгласен, но ето нещо интересно:
    според техния сайт, въпрос 14, има възможност енергията да се съхранява за ползване в облачни дни (може би имат предвид акумулаторни батерии).

    Не прочетох и дали охлаждащата система може да се свърже с някакви тръби, за да предоставя и топла вода. Май неможе.

  5. alexx
    16 May 08
    5:29 pm

    Към автора на статията:
    Името на фирмата е SUNRGI, а не както е написано SUNGRI. Връзките към сайта са ОК обаче.

  6. @Joro

    Определено идеята не е нова, но продуктът е, особено охлаждащата система, която ако съм разбрал правилно може да се свърже допълнително към други устройства и да се използва отпадъчната топлина. Много добра идея. Следенето на слънцето и модулният дизайн също са добра идея разбира се, но основното е че този продукт е за крайният потребител който иска да е off-grid.

    @alexx

    Мерси че отбеляза, оправих го. SUNRGI

  7. doko_06
    16 May 08
    6:20 pm

    Свежо: определено си струва,не може да се надяват само на изкопаеми горива

  8. stanislav
    16 May 08
    10:01 pm

    Свежо: Ако имах къща, бих инвестирал в такава джаджа 🙂

  9. Валентин
    17 May 08
    2:12 am

    Добре, някоя от тези фирми ще изкара ли продукт на пазара или само ще си играем на новини от бранша, дето си текат вече десетки години и няма ефективен комерсиален продукт, който човек да си купи и да ползва. Всичко това не е ли съмнително? Всички ли подобни технологии успяват да ги пратят в пета глуха или тези фирми само пускат новини да им се вдигат акциите, но без да имат реална технология която да може да се пусне на масовия пазар?

    Извинявам се за негативното изказване, но аз лично се изморих да чета подобни новини, и като отида на сайта на тези фирми НЯМА продукт за продан. Някой вече ги чакам две години след обещания за пускане на пазара след няколко месеца и НИЩО! Някой ще коментира ли този момент?

  10. Севдалина Пеева
    17 May 08
    10:03 am

    В развитите индустриални държави статистически е доказано, че от 100 стартиращи иновативни фирми на пазара се налагат не повече от 2-3. Останалите или фалират, или не успяват да комерсиализират продукта или технологията си. Всички програми – независимо дали са държавни, на частни филантропи или на военните,които са насочени към стимулиране на R&D, отчитат тази даденост и никой не очаква 100% успеваемост на иноваторите. Въпросът е да се даде възможност на повече хора и екипи да опитат да намерят творческо решение,но последната дума е на ПАЗАРА.
    Така е поне във водещите в техническо отношение държави. В държави с планова икономика, където се работеше с постановления и Укази видяхме докъде я докарахме – политически решения в този сектор не вървят. Политиката има място дотолкова, доколкото осигурява благоприятен климат, облекчени условия…
    Грубо политическо вмешателство са например въглеродните данъци, пазара на емисии и прочие начини да се акумулират огромни средства от джобовете на редовите данъкоплатци, а след това да се разпределят от държавата. Това именно са „лоши новини“ за практики, които предполагат възможности за лобиране, корупция и неефективно харчене.
    Но когато става въпрос за технически и инженерни решения и налагането им на пазара е ясно – изборът на потребителя има решаващо значение – и той ще избере това, което му е икономически изгодно, удобно, практично и прочие.
    Например батериите на A123 – те са чудесна илюстрация как едно добро техническо решение се развива във времето – естествено не става за няколко месеца. На тях са им трябвали няколко години от първия прототип до няколко милиона годишно. Това ако не е шеметен успех! Така че аз съм отпимистка, надявам се да ви убедих поне малко и Вас, Валентин!

  11. @Валентин

    И на мен ми писна да чакам. Но какво мога да направя освен да следя какво става с пазара и технологиите и да се надявам че когато истинското нещо се появи ще си го купя и ще информирам колкото се може повече хора. Но разочарованието ми е повече по отношение на нестандартните решения като производство на водород, енергия на нулевата точка, плазмени процеси, cold fusion и т.н. Що се отнася до вятър, слънце и вода там нещата са ясни и съм сигурен че до 3 години тези източници ще са масово достъпни на цени по-ниски от това което плащаме в момента, нужно е малко време за навлизане в пазара.

  12. doko_06
    17 May 08
    5:26 pm

    Свежо: не бих се замислил и за миг,това е бъдещето,нищо че милите управляващи не ни искат там….

  13. Браво !
    Постепенно технологията става социална и природо-опазваща като последното е може би наи важно!

  14. […] на миналия век. Вече ви представихме решението на SUNRGY . Сега благодарение на Solfocus още една разновидност на […]

  15. ogi
    16 Feb 09
    8:57 pm

    Ne slushaite Valentina 🙂
    neshtata narochno se spirat,Tesla e imal realni sistemi 1900g,no estestveno go praviat da falira, moje da vidite i filma za elektricheskata kola v kalifornia 🙂 , no spoko nestata se promeniat veche niama da e taka 🙂 …….

  16. ivan
    25 Oct 09
    5:18 pm

    Хора сметката технологиите и живота във който сме ние отдавна е измислен няма какво да добавите повече всичко това са глупости и проекти от памти века слезте на земята и заживейте спокойно като великите племена те също са го знаели но гадните финикйски знаци са ни отдаличили от истината за живота а сега ни заблуждават и във тези “ зелени технологии“
    лично съм засегнат от тях направих големи разходи за никакъв ефект даже съм на миииииииинус.
    мога да поспоря и убедя хора които които се занимават със такива скъпи измислици че са пълни глупости
    НЕ ИНВЕСТИРАЙТЕ И ЛЕВ ВЪВ ТОВА ЩЕ ЗАГУБИТЕ

  17. kpacumup
    10 Mar 12
    8:37 pm

    Сигурен съм, че ползват елемент на Пелтиер или подобна термодвойка

  18. Joro
    10 Mar 12
    11:28 pm

    Пелтие се произнася. Елементът е термодвойка – контокт/ преход /спойка/ на два различни матала / полупроводника. Ефектът е известен като ефект на Пелтие-Зеебек. Ефектът на Пелтие е когато пуснеш ток да ти прави температурна разлика, а ефектът на Зеебек – обратно – когато се генерира ток от температурна разлика.
    И те, няма такова нещо в тези.

  19. Tonchev
    11 Mar 12
    12:39 am

    както и друг път сам казвал – концентраторите работят само с тракери и за средните г. ширини, като у нас, те са наполовина ефективни, защато само половината време има пряка светлина. А може и без концентратори, и без тракери и то сега, когато фотоволтаиците са твърдо под 1 евро на ват-пик

    виж как става това на
    http://tonchev.net/bg/solar-energy/%D0%BF%D1%80%D0%B8%D1%80%D0%BE%D0%B4%D0%BE%D1%81%D1%8A%D0%BE%D0%B1%D1%80%D0%B0%D0%B7%D0%BD%D0%BE-%D0%B8%D0%B7%D0%B3%D1%80%D0%B0%D0%B6%D0%B4%D0%B0%D0%BD%D0%B5-%D0%BD%D0%B0-%D1%84%D0%BE%D1%82%D0%BE/47/

Добавете коментар

XHTML: You can use these tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>