GreenTech-BG

Българският сайт за зелени технологии

Безжична соларна клавиатура от Logitech

November 27, 2010

Logitech пускат на пазара безжична клавиатура, която се захранва с енергия изцяло от вградени фотоволтаични клетки. Без досадни кабели, или презареждащи се батерии, за които да мислите постоянно! Енергия се генерира не само от слънцето, но и от нормалното осветление в помещенията. Колко повече екстри може да се очакват от една клавиатура? Оказва се че има и още!

Logitech Wireless Solar Keyboard K750 може да работи в пълна тъмнина в продължение на три месеца. Освен това тя е лека, с дебелина по-малко от сантиметър и с ергономично оформени бутони. И още – не съдържа поливинилхлорид и е биоразградима. Миниатюрният Logitech® Unifying receiver осъществява връзка едновременно на до 6 безжични устройства.

По материали от: alternative-energy-news

Био на автора: Севдалина Пеева:
Публикувам в Greentech-BG от февруари 2008 с фокус зелени технологии и иновативни решения, които ще помогнат да живеем в един по-чист свят.
Теми: енергия от слънце, зелена електроника, фотоволтаични клетки

  1. крум
    28 Nov 10
    11:02 pm

    Поредата екстравагантно тъпа идея, опитваща се да мине за зелена. Енергията спестена от клавиатурата никога, и за 10 жизнени цикъла на една клавиатура няма да се изравни с енергията вложена в производството на панелите за клавиатурата.

  2. Tonchev
    29 Nov 10
    12:48 am

    Круме,
    Имаш право, но зависи каква енергия е изразходвана за направа на клавиатурата:
    1. дали това е излишък от енергия, който е ползван ?
    2. дали това е енергия от утилизация на неизбежни топлинни загуби ?
    3. дали това е енергия, произведена от хидрокинетични понтонни турбини ?
    4. дали това е енергия, произведена от комбивации на горните и други подобни ?
    5. дали това е енергия от ТЕЦ с уловени вредни емисии ?
    6. Дали това е енергия от ЕЦ на горещо природана вода ?
    7. дали това е енергия от АЕЦ ?
    8. Дали това е енергия от ВяЕЦ ?
    9.Дали една консервирана енергия във клавиатурата е по-добър вариант от бъдеща консумация на енергия от нея ?
    дали …….. ?????
    дали …….. ?????
    дали …….. ?????

  3. крум
    30 Nov 10
    6:42 pm

    надали…

  4. Joro
    30 Nov 10
    10:14 pm

    Круме,

    Не е баш така. Прав си че панелът не може да си произведе вложената енергия.
    Но какво ще кажеш за батериите тогава? Да не би цинкововъглеродните, алкалните или литиевите да могат? Сигурно ще кажеш, че ти нямаш нужда от безжична клавиатура. И аз нямам. Но представи си колко дистансионни, хендсфриита, часовници и др. могат да се занранват така..

  5. Tonchev
    30 Nov 10
    10:30 pm

    Решението е много просто – 100% екологична енергия за всичко и за всеки..
    Но това няма да се случи скоро, не защото технически няма да е възможно, а защото бизнесът и властта няма да имат интерес от това.

    А тенденцията за ръст на относителния дял на екоенергията е факт в глобален мащаб. Затова, колкото и енергоемко да е едно производзство, то ще е относително по-малко неприродосъобразно, спрямо вчерашния ден.

  6. Tonchev
    30 Nov 10
    10:35 pm

    А ако едно енергоемко производство днес води до 100% енерго природосъобразен продукт утре, то това ще приближи времето на 100% -вата екоенергетика

  7. крум
    01 Dec 10
    6:12 pm

    Joro,
    Напротив аз използвам безжична клавиатура, както и безжични слушалки. Батериите са много различни, дори и споменатите от теб за еднократна употреба – те работят винаги до изтичане на живота им. Захранването на домашна електроника на фотоволтаици не е надеждно. Ще работи понякога. Затова и тази клавиатура има батерии и работи на батерии, а фотоволтаиците зареждат батериите когато могат. Другото лошо е, че производството на фотоволтаици е изключително мръсно химически.
    Тончев,
    съгласен съм на 100% с мението ти за енергията и че проблемите са с политически и бизнес произход.Силно подозирам обаче, че се разминаваме много в това коя енергия е екологична.

  8. Tonchev
    01 Dec 10
    11:03 pm

    Круме,
    Аз знам различни дефиниции за еконерегетика.
    Ако се приеме, че производство на ток е екологично, ако липсват пушеци с въглеродни окиси, то АЕЦ също са екологични.
    Затова може и твоите подозрения да са основателни.

  9. Ангел
    02 Dec 10
    10:05 am

    “ Tonchev
    01 Dec 10
    11:03 pm

    Круме,
    Аз знам различни дефиниции за еконерегетика.
    Ако се приеме, че производство на ток е екологично, ако липсват пушеци с въглеродни окиси, то АЕЦ също са екологични.
    Затова може и твоите подозрения да са основателни.

    А ако трябва да подновим една стара дискусия в по-голяма дълбочина, горното мнение може да се допълни със следното:
    А ако се приеме че фотоволтаиците се произвеждат от енергия която изпуска пушеци, въглеродни окиси и химически замърсители и също така ако кажем че фотоволтаиците през целия си живот не прозивеждат толкова енергия колкото е нужна зза произвофдството им, то спокойно можем да кажем че соларната енергия е неекологична (дори и ако кажем че е антиекологична няма да сгрешим при тази обосновка).

  10. Милен
    25 Dec 10
    7:01 pm

    И колко струва тази „клавиатура от бъдещето“ и дали някаде в българия се продава ?!

Добавете коментар

XHTML: You can use these tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>