GreenTech-BG

Българският сайт за зелени технологии

Китай удвоява фотоволтаичния капацитет за намаляване на ядрения риск и замърсяването

April 8, 2011

В резултат на продължаващия ядрен инцидент във Фукушима се появиха слухове, че Китай, който е водещ световен износител на фотоволтаични продукти ще удвои капацитета на фотоволтаичната енергия.

Увеличението ще е от 5 гигавата през 2010 до 10 гигавата през 2015. Суровата реалност в производството на електроенергия е, че ядрената енергия не е чиста, евтина и надеждна.

Привържениците на технологията твърдят, че атомната енергия осигурява електричество без да се получава замърсяване. Това е вярно само ако се ограничи определението за замърсяване с парникови газове. Освен това ядрената енергия замърсява и източника – техниката за добив на уран замърсява подпочвените води. Също така замърсява и околната среда покрай централата. Водата, която се използва за охлаждане на реактора се изхвърля в езера, реки и океани, което увеличава температурата на водата и убива водните биологични видове. Според Съюза на загрижените учени (Union of Concerned Scientists) за всеки три единици ядрена енергия изпратени в електропреносната мрежа, две се освобождават като отпадна топлина.

Като се имат впредвид и 145 милиарда долара за последните 50 години за субсидии за ядрената енергетика (в сравнение с възобновяемите източници, които са получили 5 милиарда) и допълнителните разходи на потребителите на електроенергия към техните месечни сметки, които са за осигуряване на постоянно хранилище на отработено гориво и реалната цена на ядрената енергия приближава тази на фотоволтаичната енергия.

Надеждна ? Човек само трябва да погледне Фукушима, за да отхвърли този аргумент. Да, ядрената енергия може да работи надеждно в продължение на десетилетия, но когато се провали – както изглежда се случва на всеки 25 години (Sellafield и Kyshtym през 1957-58, Чернобил през 1986 и Фукушима тази година) – загубата е катастрофална.

Китайският енергиен съветник иска правителството да намали своята цел за ядрена енергия.

Още по темата: calfinder.com и тук

Био на автора: Дамян Димитров:
Публикувам в този сайт, защото смятам, че бъдещето е в зелените технологии и трябва да има повече информация за тях в българските сайтове. Връзка с автора: herflik@abv.bg
Теми: Екология, слънчева енергия, ядрена енергия

  1. Tonchev
    11 Apr 11
    7:27 pm

    Крум
    пак повтарям- моята кола е като всички коли с ДВГ, само има и допълнителна облратима хидромашина и хидроакумулатор. Всички екстри се захранват като екстрите на вяка конвенционална кола. но моята харчи по-малко в градско защато рекуперира кинетичната енергия в потенциална на масло под налягане, което се използва за последнащо движение-

    Много просто – принципно като всеки електрически, пневматичен, маховичен и … хибрид

  2. Киров
    11 Apr 11
    8:04 pm

    Тончев, в търговията качеството, наложено с ниска цена и доказано с годините (както е било началото за Адидас, Тойота и т.н) е нещото което в дългосрочен план носи печалби. Колкото до газираните напитки – ами прав си – те всички са еднакво вредни затова пия минерална вода или по-често трапезна, въпреки че мнозина не правят разлика.
    Ако под ефективно се опитваш да твърдиш че иде реч за сравнение в кпд на елмотор с това на ДВГ – не мисля, че има две мнения за това, че електрическия с кпд над 90 % е далеч над този в ВГ. Просто на този етап елколите нямат ефективен начин за доставка на енергия до иначе страхотните мотори. Виж ако се случи нещо ефективно по отношение на преноса на енергия, да речем по индуктивен път, може и да се случи революцията. Тогава не бих се поколебал да си купя такъв автомобил, но сега не е така и ти го знаеш отлично.

  3. Tonchev
    12 Apr 11
    12:11 am

    киров,
    доставката на енергия на ел колите в моя проект, с мои патенти, става с проста смяна на батериите и за време, по-малко от времето за индукционно зареждане. А самите батерии в зарядните станции са и буфери на интелитентната ел мрежа
    това е синергично решение, носещо полза за електротранспорта и за мрежата едновременно

    виж как

    http://www.b2b.bg/90.html

  4. Киров
    12 Apr 11
    9:04 pm

    Тончев, какви са тези батерии, колко струват, какъв е капацитета им( изрази го в изминати км с тегло например 2 тона), колко цикъла е живота им при запазване на капацитета да речем до 80% от производствения и т.н. и т.н. Не стават човече! За практически цели не стават. Затова, ако например по индуктивен способ се прави пренос на еленергия без значими загуби – ок. иначе казано необходим е метод който да е ефективен, евтин, надежден и безопасен. Ако се открие – честито на откривателя му – това е човека който ще е дал зелената светлина на практическото приложение на еленергията и тогава ще се наслаждаваме на возенето в електрически джипове например. Нищо не спомена за трансмисиите! (виж пост №28)

  5. Tonchev
    12 Apr 11
    9:24 pm

    Киров,
    по принцип си прав, но моите патенти са в колите, не в батерите. За да вървят моите коли им трябват батерии сега и затова са с батерии.

    Освен това батериите и когато на се в колите са буфер на системата. Така, че от практическа и синергична гледна точка те, заедно със суперкондевзаторите, са добро решение

    виж повече тук
    http://www.b2b.bg/90sg.html

  6. Tonchev
    12 Apr 11
    9:30 pm

    Киров,
    Аз тебе чакам да ми покажеш рикша без трансмисия. За да разбереш разликата между безнрансмисионна и безскоростна автомобилна силова система и твоя джип, например. А за съответите им ефективности, тегла, цена и поддръжка – сам се сещаш.
    Аз имам поне 4 патента за автомобили без трансмисии – колко повече са – не помня.
    виж един от последните на

    http://www.b2b.bg/90elveichle.html

  7. Tonchev
    12 Apr 11
    9:33 pm

    Киров,
    Знаеш, че леколите чогат да върмят и без акумулатори, но за случая на разлаботената интелигентна система им трябват акумулатори

    виж каква е тя на

    http://www.b2b.bg/90.html

  8. Георги Колев
    13 Apr 11
    1:03 pm

    Тия 100 коментара дето ги написахте какво общо имат с АЕЦ и фотоволтаици не ми е ясно.По добре вместо да спорите се съберете някъде и си организирайте един бой с лопати 🙂

  9. Tonchev
    13 Apr 11
    7:04 pm

    Георги Колев
    ти не разбра ли, че в предходния на твоя пост, става въпрос за кола с фотоволтаици ??

    ако не си, виж снимки и видео на

    http://www.b2b.bg/bgcar.html

  10. atanas
    14 Apr 11
    4:33 pm

    Съгласен съм с Георги Колев – да се предържаме към статията под която се коментира и факта е Китай строят 30.000MW АЕЦ http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_nuclear_reactors НО се и знаят че фотоволтаика не е за подценяване и въпроса е какда стане – докъде да се децентрализира или да се запази .
    Вместо 8млрд.$ за “Белене“ държавни – ВЕИ и са сега ветрогенераторите са на“далавера“ с биореактори и когенерации

  11. atanas
    14 Apr 11
    4:38 pm

    Има директива на ЕС за фекалиите и органични отпадъци- за улавяне на метана.Става въпрос за ТЕЦ на метан или биогаз и отстрани парници с водорасли за СО2,които стават пак за биогаз или фураж или биодизел или http://www.greentech.bg/?p=18527 т.е.затворени кръгове.И това е стратегия за отваряне на 200.000 раб.места до месеци и още 1.000.000млн. до 2020год.
    И да не подценяваме енерг.ефективност ,и м-р Плевнелиев каза с 2млрд.$ в енерг.ефективност се икономисват 2000MW , и незнам дали е включено осветлението защото със светодиодните лампи се спестяват около 80% от необходимата енергия.„Тоест, ако цялото осветление в България се осъществява по такъв екологичен и енергоефективен начин, биха се освободили около 40% от капацитета на АЕЦ „Козлодуй”“-м-р Трайков http://www.greentech.bg/?p=19091

  12. atanas
    14 Apr 11
    4:40 pm

    И да не подценяваме енерг.ефективност ,и м-р Плевнелиев каза с 2млрд.$ в енерг.ефективност се икономисват 2000MW , и незнам дали е включено осветлението защото със светодиодните лампи се спестяват около 80% от необходимата енергия.„Тоест, ако цялото осветление в България се осъществява по такъв екологичен и енергоефективен начин, биха се освободили около 40% от капацитета на АЕЦ „Козлодуй”“-м-р Трайков http://www.greentech.bg/?p=19091

  13. Киров
    14 Apr 11
    7:28 pm

    Тончев, разгледах ти патента. Така и не си отговорих на въпроса – Е, И? Ако правилно съм разбрал, проситчко казано към ротора си зацепил колелото и си спестил диференциали, съединители и т.н. от конвенционалните начини за предаване на тягата. И какво от това? Нека някой от съфоромците да каже колко често има проблеми с трансмисиите и да си даде сметка кое ще му коства повече.

  14. atanas
    14 Apr 11
    7:36 pm

    Хората не чакат и занаят к’во и къде да инвестират http://www.greentech.bg/?p=19411
    http://www.greentech.bg/?p=19383 ,и за съществуващите ТЕЦ са го измислили инженерите от Станфорд- http://greentech-bg.net/?p=6521#more-6521 и не че доц.Минев неможе да “направи“ пара http://e-vestnik.bg/5609 а синтетичен петрол и газ е друга тема

  15. Tonchev
    14 Apr 11
    8:31 pm

    Киров
    мисля, че не си разбарал – роторът и колелото е едно и също, а оста е неподвижна като на всеки банален велосипед. Когато имаш невъртящи се, а само опорни оси, и да искаш – трудно ще им сложиш диференциали. А ако имаш колела с инетгринаи мотори, никакъв механичен диференциал не може да ти помогне.

    виж казаното на тези снимки и видео
    http://www.b2b.bg/bgcar.html

  16. Tonchev
    14 Apr 11
    8:34 pm

    Киров
    Част от изобретенито е именно електронен диференциал, защото най-доброто и ефективното, и за движението и за спирането, е всяко колело да се управлява независимо.

    В общия случай на всяка четироколесна кола, всяко отделно колело следва да се върти к различни обороти и с различен момент.

    виж един мой патент, включващ електронен диференциал

    http://www.b2b.bg/90elveichle.html

  17. atanas
    15 Apr 11
    1:54 pm

    Г-н Тончев какво ще кажете за това http://www.greentech.bg/?p=19422
    За мен при страничен вятър /без шпици/ е опасен защото вятъра може да изхвърли колоездача за показаният модел от 2000$ а вашите колко струват?

  18. Tonchev
    15 Apr 11
    5:27 pm

    нашите ел коли и ел велосипеди са твърде различни и струват различно
    вижте цени на

    http://elbike.ecoteck.net/

  19. atanas
    15 Apr 11
    7:50 pm

    Много пари – а руската е 8.000евро http://bnt.bg/bg/news/view/50175/ruski_hibriden_avtomobil_stava_vse_po_populjaren .Обещаха електрически“Трабант“ за 6.000евро но стигнаха до 10.000евро

  20. atanas
    15 Apr 11
    7:56 pm

    http://www.greentech.bg/?p=19411 http://www.greentech.bg/?p=19383 за това нещо да кажете и доц.Минев преди години говори за това и искаше ТЕЦ-Перник на слънце да направи- http://e-vestnik.bg/5609

  21. Tonchev
    15 Apr 11
    9:30 pm

    във вестниците пише най-различни работи – доста от тях са манипулативни, а има и откровени лъжи. Аз не знам дали ЕМ изобщо е напарвил дори един комерсиален фотоволтаичен проект, а проверих в ЕПВ, че няма и патент за такъв.

  22. atanas
    15 Apr 11
    10:29 pm

    Г-н Тончев – Испания и Германия прави слънчеви ТЕЦ както и Google за инженерите от Станфорд- http://greentech-bg.net/?p=6521#more-6521 отделно. Вярвам на тях повече и не мисля че доц.Минев лъже за http://e-vestnik.bg/5609

  23. Tonchev
    16 Apr 11
    7:48 am

    Аз не съм казал, че той лъже.
    повтарям същото
    „Аз не знам дали ЕМ изобщо е направил дори един комерсиален фотоволтаичен проект, а проверих в ЕПВ, че няма и патент за такъв“.

Добавете коментар

XHTML: You can use these tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>