GreenTech-BG

Българският сайт за зелени технологии

С1 – напълно закрит електрически мотоциклет

January 7, 2012

Доста хора считат, че мотоциклетите имат много предимства пред автомобилите – по-икономични са, ускоряват по-бързо, по-маневрени са и паркирането им е далеч по-лесна задача, както и не са обременени с допълнително тегло заради повече места за пасажери, които никога няма да пътуват с вас. Но пък мотоциклетите не могат да защитят своите пътници от дъжда, снега и вятъра, както и съществува опасност да се преобърнат на пътя, без да осигуряват никаква защита. Обаче всички тези недостатъци са елиминирани при уникалния мотоциклет С1 на Lit Motors. Това е напълно закрит мотоциклет, който разполага с електронно-контролирана жироскопична система за стабилизиране, която го поддържа винаги изправен при спиране и дори при страничен удар.

Lit Motors е компания, базирана в Сан Франциско, оглавявана от дизайнера Daniel Kim. До момента е разработена напълно функционална стабилизираща система на базата на маховици, както и цялостна каросерия от фибростъкло. До три месеца ще има готова и ръчно изработена стоманена каросерия. Очаква се до края на 2013 година на пазара да излезат първите мотоциклети на цена от 24 000 долара. През 2014 година се очаква цената да падне до 16 000 долара, след стартиране на масово производство.

Като повечето нови модели, и С1 ще бъде снабден с пълна интернет връзка и непрекъсната актуална информация за трафика, климатичните условия и всякаква друга информация, която е необходима.

„Ние създаваме сигурен мотоциклет по начин, по който досега това никога не е правено. Освен това С1 е изключително икономичен. Опитваме се да предолжим повече удобство и сигурност на пазар от 200 милиона мотоциклетисти по света. Това е огромен пазар, на който ние можем да предложим истинска промяна.“ – казва Kim.

По материали от: gizmag

Био на автора: Севдалина Пеева:
Публикувам в Greentech-BG от февруари 2008 с фокус зелени технологии и иновативни решения, които ще помогнат да живеем в един по-чист свят.
Теми: електрически мотоциклети, икономичен транспорт

  1. Joro
    07 Jan 12
    8:37 am

    Добре изглежда

  2. Tonchev
    07 Jan 12
    6:33 pm

    Да, изглежда добре. Но маховиците му винаги следва да се въртят, за да стои прав при ниска скорост и спрял, както и по време на качване и слизане на пътниците. Като не отчитаме теглото на маховиците, а само енергията за въртнето им, вкючително и когато не се движи, то не е ясно къде ще отиде ефективността, при положение, че има ДВГ, който прави ток и за жироскопната му система !!!.. Според мен по-доброто решение е електрическа четириколка-тандем с накланяне при завоите и оползотворяване на флуктуациите с електромагнитни генератори
    Вижте едно примерно решение на такова окачване:
    http://tonchev.net/bg/cars/how-to-generate-power-by-converting-mechanical-vibrations/195/

  3. mumintrol
    07 Jan 12
    6:54 pm

    Да му бяха сложили помощни колелца, щяха да спестят жироскопа. Щеше да може да се ползва и като ръчна количка!

  4. Joro
    07 Jan 12
    7:25 pm

    муминтрол както винаги подхождо с ирония. Това е дизайнерско решение, не че не могат да се сетят за триколка.

    Тончев,
    мисля, че не са толкова тъпи да го направят с въртящ се жироскоп когато е паркиран. Все се се сетили за степенка. Преди тръгване, малко след спиране, при кратък престой и по време на път, не е голяма загуба да се върти жироскопа ако е направен както трябва. Маховик може да съхрани повече енергия от оловен акумулатор. Отделен въпрос е че лек маховик също може да съхрани енергия – ако се ползва ротор от стъклени или въглеротдни влакна във вакуумен кожух (енергията в този случай се отвежда индуктвно, не чрез предавки) мое да съхрани повече енергия от стоманен диск /чрез по-високи обороти/ заради по-благоприятното отношение маса/якост на опън. Такъв ротор обаче ще трябва да лагерува на поле и надали ще е подходящ за стабилизиране на двуколесно МПС

  5. Tonchev
    07 Jan 12
    8:09 pm

    да. Така е Жоро. Но както и да е нправен жироскопът, той харчи ток. А този ток е за сметка на бензин. горящ в мотора От тук нанатък знаеш каква е ефектинвността и на мотора, и на жироскопа след него.

    Затова електрическата покрита наклянаща се четириколка-тандем е очевидно по-ефективно решение.. Не само, че не и трябва жироскоп. Тя е около 2 пъти енергийно по-ефективна от всеки мотоциклет. И е по-стабилна на пътя, и може да бъде 4х4 …. И на светофари спира мотора. А С1 върти жироскопите, защото няма кой да му слага и дига стъпенката.
    Като цяло е поне два пъти по-евтина за производство от С1 и е по-добра от всяка лека кола, защото може да минава между колоните на колите в задръстванията и да се паркира на половината място, отколкото за кола..

    Ел тандем четириколката има всички предимства на C1 и няма недостатъците му. По-евтина е и за купумане и в експлоатация.

  6. Tonchev
    07 Jan 12
    8:18 pm

    С1 с каквто и източник на енергия да е, най-малко заради маховиците си, е по -ниско ефективен, от какъвто и да е електрически мотоциклет с почти паразитни помощни колела. А с 4 функциониращи колела, всеки ел тандем може да бъде по-стабилен и по-ефективен и при движение и при спиране, от всяко двуколесно МПС.

  7. Tonchev
    07 Jan 12
    8:27 pm

    Електромагнитното окачване на ел тандема, прави ток при всяко накланяне и неравности по пътя, а не не харчи ток (за разлика от С1 с с маховиците) А С1 при тези условия разсейва механичната енергия, гасена от окачванет му, в 100% топлина.

    http://tonchev.net/bg/cars/how-to-generate-power-by-converting-mechanical-vibrations/195/

  8. крум
    07 Jan 12
    10:01 pm

    Тончев, спри се бе човек. Как тандемна четириколка, ще е по-стабилна от мотоциклет. Четириколесни системи с малко разстояние между колелата са по-нестабилни от двуколесните. Пробвай да си подкараш четириколката със 190 км/ч и ако успееш и оцелееш, ела да споделиш резултата.
    Отделно, с това електромагнитно окачване колко енергия правиш – приблизително николко. Отделно, че ако е истинско активно електромагнитно окачване, то изразходва енергия и при нормална работа изразходваната енергия е повече от добитата.
    Отделно, ако си беше направил труда да прочетеш пълната статия, щеше да видиш, че използват KERS и енергия която искаш да събираш се използва за захранване на жироскопите и за ускорение, а не се губи. Ама за какво ти е да четеш, като можеш да дрънкаш как бил моторът бил лош и как твоята рикша била много по-добра.
    Тази концепция обаче има един основен проблем – отнема от мотоциклета това което го прави привлекателен за пазара – усещането да караш мотоциклет, превръща се в обикновена кола. Виж, ако разкарат опаковката и направят нормално управление, ще бъде интересно. Тогава и жироскопите няма да са нужни.

  9. крум
    07 Jan 12
    10:07 pm

    Интересно обааче как са реализирали накланянето в завоите с тези жироскопи. Доста сложна задачка си е.

  10. Tonchev
    07 Jan 12
    10:37 pm

    Мотор с жироскопи се накланя трудно, само ако маховиците се въртят. Иначе се накланя лесно, защото е тежък.
    Така, че за това споко.
    А за рикшата си прав. Тя е като каруца.
    Аз показвам четириколесно тандем МПС, който се накланя в завоите. Очевидно не си разбрал. То динамично е като двуколесно МПС и се кара като такова – с наклон на тялото, а не само със зъвъртане на кормилото. Затова усещанията при каране са много подобни.
    Виж как стават тия работи, за да не пишеш глупости за стабилност и т.н.

    http://www.youtube.com/watch?v=RwNGNN6sJo8

  11. Tonchev
    07 Jan 12
    10:49 pm

    А за окачването не си разбрал, че е двойно. Електромагнитен демпфер (генериращ ток) и механичен демпфер с пружина. Аз не твърдя, че се генерира много ток, Но за сметка на това – се генерирара непрекъснато при движение. А енергията която се събира от това и от реген спилачките отива пак за движение на МПС, а не за скъпите, тежки и не много обмислени маховици на жироскопа.
    И не забравяй, че всяко допълнинтелна тежест в една кола означава само едно – преразход на енергия при движението.
    Виж един тест на на безтрансмисионна платформа с минимална мощност на моторите

    http://novadrive.eu/vehicles/ultra-light-e-car/31/?lang=bg

  12. крум
    08 Jan 12
    1:12 am

    Е то не може да спираш и пискаш маховиците постоянно, няма никакъв смисъл, да не говорим, че не е толкова бързо, че да работи в завоите.
    Абе точно твоята каруца от сайта гледах. Ясно ми беше, че си с пружина. То нямаш друг избор при твоята концепция.
    При твойта рикша нямаш тандемно разположение и съответно си широк колкото кола. Ако я стесниш наполовина ще си много по-нестабилен от двуколесен мотор, при движение с висока скорост. Задвижи я със 190 и ще разбереш. Особено като влезеш със над 100-120 в завой. Направо ще се затъркаляш като кофа по нанадолнище, докато моторът просто ще легне.
    Иначе жироскопите и за мен са ненужни, но много хора не се чувстват комфортно карайки мотор. Така че, за тях това ще е един приличен вариант.

  13. Tonchev
    08 Jan 12
    11:37 pm

    Правиш, че не си разбрал какво е накланяща се четироколка, . Самите пружини имат минимална функция на гасители на механични колебания.

    Демпферите вършат тая работа – и механични (маслени) и електромагнитни. А от енергията на клатенето може и ток да се прави. Хем се намалява амплитудата и броя на колебанията, хем от абсорбираната енергия се прави ток

    Аз пак показвам накланяща се четироколка, но не за теб, а за другите:
    http://www.youtube.com/watch?v=RwNGNN6sJo8

  14. Георги Колев
    10 Jan 12
    3:42 pm

    За много години!

  15. mumintrol
    13 Jan 12
    3:59 pm

    Честито чувство за хумор! Вече разпознавате ирония, а доскоро ѝ викахте „заяждане“.

    Ако дядо мраз беше донесъл и повечко акъл…..

    Отделно от това – интересно ще е да се изследва вероятността за поява на маниакални психични разстройства сред нАучни работници от различни дисциплини. Тезата ми е, че колкото по-фундаментална е дисциплината, толкова по-голяма е вероятността да свършиш в усмирителна риза. Например от математически конференции често 1-2 делегати си тръгват в белия бус, електроинженерите и физиците има-няма изкукват и почват да конструират вечни двигатели, обаче от химията нагоре това не върви. Там теоретични разработки не се броят, и ако мислиш че можеш да синтезираш нещо ново – или го правиш и доказваш, или не. Чертежи и формули не се зачитат. А още по-нагоре – биология, екология – вероятността за вманиачаване съвсем намалява.

  16. Joro
    13 Jan 12
    9:47 pm

    Мерси и да ти се връща.. Поставяш под общ знаменател значи

  17. Атанас
    13 Jan 12
    10:48 pm

    Ето ел.велосипед плюс как да направим наличните коли в екоавтомобили – http://www.greentech.bg/?p=23539 а това наистина може да преобърне света http://www.youtube.com/watch?v=7zl0Q5XYeRo&feature=related

  18. Атанас
    13 Jan 12
    10:52 pm

    Дано само не направят нещо на г-н Табаков защото това може да преобърне света http://www.youtube.com/watch?v=8B1Pk3ym1eo&feature=related

  19. Tonchev
    14 Jan 12
    3:37 am

    Атанас – отдавна ти казах, че HHO става за плазмена горелка, а не за автомобилно гориво, защото е неефективно.
    Много е ралично високотемпературното горене, от енергийна ефективност !!!!!.

  20. Атанас
    14 Jan 12
    2:08 pm
  21. Tonchev
    15 Jan 12
    12:57 am

    лъжат здраво – не се хващай

  22. mumintrol
    15 Jan 12
    9:05 pm

    де се чете – ех, де да имаше в дядомразовата торба повече здрав разум, че някои имат спешна нужда. не генерализирам.

  23. VODOROD25
    16 Jan 12
    4:46 pm

    Атанасеее……. Атанасе, послушай съвета на Тончев в пост 19 и 21, пък ако не
    желаеш да се вслушаш, просто си монтирай предлаганото устройство.
    Имай впредвид, че наука и вяра са две съвсем различни неща и там, където
    започва науката, вярата свършва и обратното. И още нещо, лично аз не желая да бъда нито информиран, нито дезинформиран за ефекта който евентуално ще
    постигнеш в случай че монтираш показаната в твойта препратка джаджа.
    Виж още един коментар по въпроса, който направих в първата препратка към
    твоя пост №17.

  24. VODOROD25
    16 Jan 12
    5:08 pm

    Тончев, не смяташ ли че на този свят съществуват хора, които вероятно имат
    някаква икономическа изгода, за да рекламират подобни измами (като тези, които
    ни ги показва Атанас доста настоятелно в препратките си) дори и в такива прекрасни сайтове като този?

  25. Tonchev
    17 Jan 12
    2:58 pm

    повечето хора в света и унас са неграмотни, полуграмотни и недоучени.
    Те трудно могат да измислят нещо реално ново, още по-малко – доказано ГЛОБАЛНО НОВО – наречено още патент.

    Но и тези недоучили хора също трябва да изкарат пари. Затова те, повече или по-малко, съзнателно лъжат.Но те могат да лъжат само още по-незнаещи от тях, защото по-знаещите не могат да ги излъжат.

  26. Атанас
    21 Mar 12
    7:11 pm

    Тончев – виж хитра идея към 110секунда – отзад по-голям диаметър на колелото и като динамо ,а отпред ел.двигател http://www.youtube.com/watch?v=8NKVyijtwto&feature=related

  27. Tonchev
    22 Mar 12
    12:47 am

    От гледна точка на съпротивлението при движение на колелата е еднозначно ясно, че по-големите колела имат твърдо предимство. Но съвсем друг е въпросът за използване на мотори в главината. Те по-лесно и по-ефективно вървят с по-малки колела. Затова е изгодно триколесни велосипедни и инвалидни колички да имат две големи колела, а двигателното може и да е по-малко
    Вижте как
    http://elbike.ecoteck.net/kol.html

  28. Атанас
    22 Mar 12
    4:31 pm

    Tончев – естествено че двигателното колело трябва да е по-малко и японците го знаят http://www.makita.es/index.php/productos/ver/producto/1286 ,и говорим за хитра идея – динамо в двойно по-голямо колело и мисля че човека Шкондина е един и същ в двата клипа http://www.youtube.com/watch?feature=endscreen&NR=1&v=3SEYPGqnk_0

  29. Tonchev
    22 Mar 12
    11:06 pm

    Ако двигателното колело получава движение през редуктор, който също може да е в главината, то невинаги крайната висока ефективност е в полза за малко колело. В зависимост от ширината на гумата и при необходимост от висока проходимост голямото колело е по-ефективно като краен резултат.
    Затова ние по-често правим платформи с големи колела – 26 цола

    Виж такава в движение със слънчево електрозахранване:
    http://starton.biz/bg/solar-energy/a-simple-electric-solar-car-do-it-yourself-diy/117/

Добавете коментар

XHTML: You can use these tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>