GreenTech-BG

Българският сайт за зелени технологии

70% ръст на фотоволтаичните мощности през 2011 година

January 29, 2012

European Photovoltaic Industry Association (EPIA) представи своя нов доклад за развитието на сектора през 2011 година. Той показва продължаващия ръст на свързаните към мрежата фотоволтаични инсталации, въпреки финансовата и икономическа криза. Новоприсъединените към мрежата мощности през 2011 са 27,7 GW (при 16,6 гигавата новоприсъединени мощности през 2010 г.). Така в края на 2011 година сумарният капацитет на действащите фотоволтаични инсталации в света достига 67.4 GW, ръст от 70%, спрямо 39.7 GW капацитет в края на 2010 година.

Почти 21 GW от този ръст са реализирани в Европа. Броят на пазарите, достигнали повече 1 GW нови мощности нараства на 6 в сравнение с 3 година по-рано. През 2010 трите най-големи пазара са Германия, Италия и Чехия. През 2011 класацията оглавява Италия, следвана от Германия, Китай, Съединените щати, Франция и Япония, всяка от тях с повече от 1 GW нов капацитет.

60% от новоприсъединените през 2011 фотоволтаични мощности в света се падат на Италия и Германия, 75% – на Европа. Още статистика: През годината фотоволтаичния сектор се нареди на трето място сред възобноявемите енергийни източници, след хидро и вятърната индустрия. Генерираната енергия от фотоволтаици в света достигна 80 милиарда kWh, достатъчни да обезпечат консумацията на 20 милиона домакинства. В Европа инсталираните фотоволтаични мощности в края на 2011 достигнаха 50 гигавата.

По материали от: renewable-energy-sources

Био на автора: Севдалина Пеева:
Публикувам в Greentech-BG от февруари 2008 с фокус зелени технологии и иновативни решения, които ще помогнат да живеем в един по-чист свят.
Теми: енергия от ВЕИ, енергия от слънцето, фотоволтаични централи

  1. Атанас
    08 Feb 12
    2:18 pm

    Октановото число показва че метана има по-добри антидетонационни свойства и дава възможност да се увеличи степента на сгъстяване и по този начин горивно-икономическите показатели и небързай да си правиш изводи.

  2. Tonchev
    08 Feb 12
    3:05 pm

    за пореден път казвам, че да се увеличи степента на сгъстяване следва да се направят промени в самите ДВГ. От горивото не зависи това, даже и от метана.

    Проблемът с ефективността и екологичността на ДВГ не е, че нямат гориво, а че нямат окислител – кислород – виж няколко несложни реализирани технически решение за този проблем.

    http://eldrive.eu/

    и по този начин горивно-икономическите показатели

  3. Атанас
    08 Feb 12
    3:46 pm

    Точно така Тончев и аз това казвам нов метанов-ДВГ – коментар 46 “твърдя че ако се съчитае дефорсиран-ДВГ с метан..“ ще падне разхода 20% + 10% от оксиводород.И производителите подобряват всичко друго и не са се досетели за дефорсиран.Има директива на ЕС – до 2016год. всички бензиностанции да са с колонки метан и пропан-бутан ,и затова пускат коли с газ ,и преди 1год. съм пратил писма на всички производители ,и ако искат да четат.И проблема е че искат да въведат акциз на метана.

  4. VODOROD25
    08 Feb 12
    3:54 pm

    Ти, Атанасе можеш ли да четеш? Някъде да съм писал,че гориво въздушната смес
    на метан има 130 октана? Писал съм, че метана има 130 октана.
    А Опел именно за да повишат степента на сгъстяване, а оттам мощността,
    ефективността и намалят разхода правят редица промени в конструкцията на двигателя, това което ти го обяснява и Тончев.

  5. VODOROD25
    08 Feb 12
    4:35 pm

    А това, Атанасе, което ти пишеш в коментар №51, точно това са обяснили в
    публикацията за Опела , която публикация Ви визирах в коментар № 49 и в някои
    други по-предишни коментари, което разбира се и от обща култура, шофьори
    като мен с над 32 годишен стаж дори и като любители го знаят.

  6. Атанас
    08 Feb 12
    5:42 pm

    Прочетох статията – и писаното “Тази промяна е съпроводена от използване на специално конструирани бутала за работа с природен газ.“ – при дефорсиран-ДВГ се шлайфа челото на буталото и се изменя ъгъла на запалване с 3-5 градуса преди горна мъртва точка. Но пък 150 коня в 1600куб. как са го направили? – щото метана е лек газ и проблема е вкарването на достатъчно метан бързо в цилиндър 1600куб.см. за богата на метан горивна смес.Най-големия проблем на метана е пълненето на цилиндъра с горивна смес и явно са го измислили ,и съм писал на Опел и Дачия и т.н.

  7. VODOROD25
    08 Feb 12
    6:58 pm

    Явно вкарват както необходимото количество метан , така и нужното му количество въздух за пълно изгаряне на гориво въздушната смес. Обърна ли внимание,
    Атанасе, че колата има турбокомпресор?

  8. Tonchev
    08 Feb 12
    7:08 pm

    турбокомпресорите са полезно нещо, особено за дизелите. Но те имат и недостътък – просто не работят при ниски обороти, а точно тогава ти се иска колата „да дръпне“ илби да качи стръмен баир. А пък при движение на 6-та по магистрала също почти не работят, защото не е нужно за мотора.

    Затнова има редица патенти с компресори, които не се влияят от оборотите на мотора – например са електрически. А може и турбо ПЛЮС електрически – виж едно такова мое решение в действие
    на
    http://tonchev.net/bg/cars/newly-invented-supercharger-system-boosts-torque-by-45-and-reduces-harmful-emissions-by-18/213/

  9. Атанас
    08 Feb 12
    7:10 pm

    Да ,става въпрос за сериозен турбо-комресор да вкара достатъчно смес,и ще видим колко живот ще има и ще пускат Астра- 1400куб.

  10. Tonchev
    08 Feb 12
    7:47 pm

    колкото и да е сериозен този турбо-компресор, той просто не работи под 1800 обората на мотора- това го знае всеки шофьор, който е карал турбодизел.
    Затова могат да се използват и некомпресорни решения – например охлаждане на въздуха, което го уплътнява

    виж едно патентовано решение на
    http://www.youtube.com/watch?v=poOeVRQSrr0

  11. Tonchev
    08 Feb 12
    7:48 pm

    атанасе – да знаеш че компресорът помпи САМО газ, а не смес на газ с петролна „мъгла“

  12. Атанас
    08 Feb 12
    8:18 pm

    Тончев – метана е газ и мисля че тънкоста се крие точно тук турбото вкарва горивната смес,и неразбирам какво значи написаното “..а не смес на газ с петролна „мъгла“ какво искаш да кажеш?

  13. VODOROD25
    08 Feb 12
    8:26 pm

    Един комшия още преди десетина години имаше спортен модел на „Nissan-200SX“-
    бензинов, 2000 кубика, 200 к.с. и с турбокомпресор, който турбокомпресор се включваше при скорост над 120 км/ч.

  14. Tonchev
    08 Feb 12
    10:49 pm

    не разбираш, че, нито метанът, нито въздухът, нито сМеста НЕ ПРОМЕНЯТ степента на сгъстяване в ДВГ. А това е само едва твоя грешка, то тя е повече от достатъчна, всичко свързано с нея, което си написал в много постове тук, да е СИЛНО грешно. Аз не съм те поправял досега, защото акцентирах на неефектинтостта на всички системи ННО. Аз не смятам, че трабва да поправям когото и да било. Но ако не посоча поне тази фундаментална твоя грешка, други могат да останат заблудени.

  15. Атанас
    09 Feb 12
    8:01 am

    Тончев – говоря за опростен ДВГ ,който трябва да е над 2000куб. и 2-смукателни клапана и нека да набира 100км. за 10-15секунди но да струва до 20.000лв.,а не турбокомпресори и катализатори и т.н.,и оскъпяване над 35.000лв. и скъпа подръжка.
    Другото което не разбираш е че до 10год. мнозинството няма да си купува нови коли и затова засега оксиводорода е добро решение в комбинация с метан и пропан-бутан.А за озона в въздушния филтър ти казваш.

  16. Атанас
    09 Feb 12
    10:15 am

    Tончев – неразбираш от макро икономика и 10год. са много ако не се вземат мерки http://e-vestnik.bg/13784/zhak-atali-vsichki-razoreni-sled-10-godini/

  17. Атанас
    09 Feb 12
    11:55 am

    Toнчев – температура на самовъзпламеняване бензин-С8Н17-от 230-480градуса ,а метан-СН4 – 537-600градуса и това позволява турбокомпресор при метана и защото при сгъстяване на горивната смес в цилиндъра може да се получи самовъзпламеняване преди подаване на искрата.Но аз казвам за опростен-ДВГ ,а не съзтезателни коли и нека да набира 100км. за 15секунди и евтина подръжка.

  18. Tonchev
    09 Feb 12
    1:36 pm

    Хубаво е да разбереш повече неща за ДВГ, за да пишеш вярно. И тогава ще проумееш, защо моторите на сегашните масови коли и хибриди са под 1.5 л. И защо най-малки топлинни загуби има трицилиндров мотор и т.н. И всичко това изобщо не зависи от вида на горивото, нито от температурата му на самовъзпламеняване. А в градски условия без регенартивни спирачки дори и метанът не помага

    Виж хибридни решения на практика

    http://tonchev.net/bg/cars/%D0%BF%D0%B0%D1%82%D0%B5%D0%BD%D1%82%D0%B8-%D0%B7%D0%B0-%D0%B5%D0%BB%D0%B5%D0%BA%D1%82%D1%80%D0%B8%D1%87%D0%B5%D1%81%D0%BA%D0%B8-%D0%B8-%D1%85%D0%B8%D0%B1%D1%80%D0%B8%D0%B4%D0%BD%D0%B8-%D0%B0%D0%B2/164/

  19. Атанас
    09 Feb 12
    1:57 pm

    Прав си Тончев – не съм инженер по ДВГ ,но вярвам повече на ВТУ“Т.Каблешков“ http://www.greentech.bg/?p=23539 и Мирчо Табаков http://www.youtube.com/watch?v=8B1Pk3ym1eo&feature=related ,че оксиводорода може да даде икономия 20% на гориво и 30% мощност и това ще е актуално до 10год. защото хората нямат пари за нови коли и ще се карат старите,защото кризата още не е започнала и голямата депресия от 1929год. в САЩ ще е като детска играчка.

  20. Атанас
    10 Feb 12
    10:55 am
  21. Атанас
    10 Feb 12
    11:00 am

    Защо на моя РС изписва с този 72-а коментара и не се записва на страницата.Снощи пак писах и сутринта го нямаше.

  22. Атанас
    10 Feb 12
    2:45 pm
  23. Атанас
    10 Feb 12
    6:41 pm

    Всичко е добре но има закон на термодинамиката – трансформиране на енергия с енергия и ако в САЩ метана е 100$ и електролизата и т.н. ,и не съм учен да дам точни цифри на КПД-тата на трансформациите на енергия от енергия и засега не си и давам зор да ги науча.Това http://greentech-bg.net/?p=8053#more-8053 ако може “made in BG“ с http://www.greentech.bg/?p=19852 и “умна мрежа“ компютъра http://www.greentech.bg/?p=21393 да пуска пералнята и съдомиялната кат има ток от ВЕИ.

  24. Tonchev
    11 Feb 12
    12:39 am

    Aтанесе – вярата е едно, истината е съвсем друго – ПОП-ПОЛКОВНИЦИТЕ са пресен и очебиен пример.

    Аз винаги търся и уважаам обективната истина – останалото е метафизика.

    И затова всички мои патенти са предварително изпитани в практиката – изцяло или частично

    Виж 100- тина видеоклипове за тях на моя видеоканал:
    http://greenclips.eu/

  25. Атанас
    11 Feb 12
    9:40 am

    Тончев – ще те помоля да коментираш коментари 70-72 кой от кой е откраднал

  26. Tonchev
    11 Feb 12
    12:26 pm

    Атанас-е крайно време е да разбереш, че аз рядко коментирам.
    А когато го правя, правя го в сравнение САМО с мои решения.

    В случая, и изобщо, имам по-природосъобразни и по-ефективни решение и от двата варианта. Нека те си ги крадат – от това няма да станат по-ефективни. Нямям време да обсъждам неефективни решения.

    Виж клипове с някои мои решения:
    http://drivetek.eu/category/cars/

  27. Атанас
    11 Feb 12
    12:44 pm

    Ще помоля тогава посетителите на сайта да коментират- коментари 70-72 кой от кой е откраднал и не толкова кражбата а съчитанието е ел.кола.За мен бъдещето е мини-ДВГ с постоянни обороти като динамо даващо ток на ултракондезатори даващи ток на ел.двигатели задвижващи кола.Трябва да се усъвършенства http://bnt.bg/bg/news/view/50175/ruski_hibriden_avtomobil_stava_vse_po_populjaren

  28. Tonchev
    11 Feb 12
    4:13 pm

    Атанас-е крайно време е да разбереш, че когато ДВГ върти ел.генератор, а той зарежда акумулатор и или кондензатари, те пък захранват ел ходов мотор е схема, която преди се наричаше електростатична трансмсия, а сега се нарича сериен хибрид. Но тя е по-малко ефективна от смесен хибрид – сериен и паралелен, какъвто можеш да видиш на

    http://drivetek.eu/category/cars/?lang=bg

  29. Tonchev
    11 Feb 12
    4:23 pm

    Атанас-е , когато непрекъснато показваш за пример пазарни продукти, да занаеш, че по принцип те са напрвени да вземат парите на купувача и да го прецакат. Това за храните е известно, Те, ако не са отровни, поне са вредни. За техническите изделия е известно, че се продават леко дефектни, а много т тях – опасни за живота, като некачествени ел уреди и детски играчки.
    А пък за колите е известно, че рядко се повреждат, но само в гаранционния си срок (което изобщо не означава, че са ефективни и екологични) . Затова част от нашите патенти се продават в САЩ, въплатени в китове „направи си сам“

    http://greenclips.eu/bg/electric-cars/diy-do-it-yourself-solar-electric-car/306/

  30. Атанас
    11 Feb 12
    5:47 pm

    Тончев – когато 3-цилиндров ДВГ върти само динамо с постоянни обороти – няма трансмисия и т.н. и може да даде разход под 1л.на 100км. http://www.dw-world.de/flashcms/autos/bg/bg_autos_popup.htm и с ултракондензатори няма нужда от скъпа батерия към 300кг.Кондензаторите са буфер, обират излишният ток при спиране и т.н. и може една малка батерия да има къде да отива излишният ток.

  31. Tonchev
    11 Feb 12
    6:44 pm

    Атанас-е, когато ДВГ върти ел.генератор, а той зарежда акумулатор и или кондензатори, те пък захранват ел ходов мотор е схема, която преди се наричаше електростатична трансмсия, а сега се нарича сериен хибрид. Но тя е по-малко ефективна от смесен хибрид – сериен и паралелен, какъвто пак можеш да видиш на

    http://drivetek.eu/category/cars/?lang=bg

  32. Атанас
    11 Feb 12
    7:07 pm

    Тончев – това е хибрид http://www.greentech.bg/?p=18617 а това не е http://www.greentech.bg/?p=20888 нещата са по-сложни http://dariknews.bg/view_article.php?article_id=819202

  33. Tonchev
    11 Feb 12
    11:45 pm

    Атанас-е – да знаеш, че най-евтиният хибрид няма акумулатори – той е по-евтин в експлоатация, и по-лек и е по-икономичен от всеки хибрид на пазара.

    Той е хидравличен хибрид.

    Виж двоен – хидравлично/електрически хибрид на

    http://drivetek.eu/cars/drivetek-first-ever-dual-hybrid-car/171/?lang=bg

  34. Атанас
    12 Feb 12
    7:51 am

    Тончев – дай данни http://tonchev.net/bg/cars/ozone-generator-in-air-intake-manifold-of-ice/227/ щото хората са дали 300-500лв.,30% мощност и 10% икономия на гориво тук http://www.greentech.bg/?p=23539 и аз твърдя че тези 10% може да станат 30% и не само аз но и Табаков http://www.youtube.com/watch?v=8B1Pk3ym1eo&feature=related

  35. Атанас
    13 Feb 12
    8:50 am

    Тончев – дай данни и виж коментар-84

  36. Tonchev
    13 Feb 12
    2:01 pm

    Данните са предмет на конкретно приложение. – каква кола, каква система и т.н.

    В патентите не се пишат такива числа, заящото силно ограничават. Пишат се принцпни и максимално възможно общи технически описания, за да се защити максимално обхватен периметър.
    Като най-важното е да се покаже новостта и изобретатлското ниво, полезността и промишлената приложимост, а не търговски и технически данни.

    виж какви са патентите на
    http://worldwide.espacenet.com/searchResults?bookmarkedResults=true&submitted=true&DB=EPODOC&locale=en_ep&sf=a&&PGS=10&locale=en_EP&ST=advanced&IN=Georgi+Tonchev
    .

  37. Атанас
    13 Feb 12
    3:00 pm

    Тончев – моята кола е нисан-примера 2000куб.- 131коня – 16клапана – пропан-бутан и ако сложа озон колко ще ми падне разхода в проценти защото ВТУ“Т.Каблешков“ И ДОЦЕНТА дават 10% падане на разхода и 30% мощност за 3-400-500лв. а Мирчо Табаков 30% падане на разхода на гориво от оксиводорода.

  38. Tonchev
    16 Feb 12
    6:31 pm

    за стотина лева устройство разходът ще падне с около 10% и то без никакви рискове да гръмнеш от HHO

    виж устройствата на
    http://eldrive.eu/

  39. Атанас
    16 Feb 12
    10:16 pm

    Имаш ги 100лв плюс уиски или каквото искаш

  40. Tonchev
    16 Feb 12
    11:49 pm

    тук не търгувам – само дадох пример – нашата работа не е търговия с материални продукти, а с нематериални – нещо като Бил Гейтс, ама само по принцип

  41. Ender
    07 Mar 12
    2:59 pm

    Все още ми е трудно да разбера защо се монтират такива мощности. Нито са „еко“нито са евтини. Разбирам да се разработват по добри и по ефективни но да се ползват скъпи неефективни и замърсяващи околната среда технологии само защото някой им е лепнал марката „еко“ ми е трудно да го разбера.

  42. Tonchev
    07 Mar 12
    11:47 pm

    защото са елемент от централизирана енергийна система, която е мощна трансмисия за реално упражняване на власт от малцинството над мнозинството

    Изходът е в децентрализараната енергетика
    вижте как със снимки и видео на

    http://drivetek.eu/grids/decentralized-energy-future/463/?lang=bg

  43. […] Източник: http://greentech-bg.net/?p=8291#more-8291 […]

Добавете коментар

XHTML: You can use these tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>